تبليغات اينترنتي چيست؟ 10 روش تبليغات اينترنتي

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

تبليغات اينترنتي چيست؟ 10 روش تبليغات اينترنتي

۵ بازديد

تبليغات اينترنتي مجموعه ابزارهايي است كه براي ارائه پيام هاي تبليغاتي به مردم در سراسر جهان با استفاده از اينترنت به عنوان يك پلت فرم بازاريابي جهاني مورد استفاده قرار مي گيرد.

تاريخچه تبليغات اينترنتي از كجا آغاز مي شود؟ چرا تبليغات اينترنتي مهم است؟ مزاياي تبليغات اينترنتي چيست؟ انواع تبليغات اينترنتي كدام است؟ هزينه تبليغات اينترنتي چقدراست؟ اين ها سوالاتي است كه با خواندن ادامه اين مقاله كه يك مقاله تبليغات اينترنتي جامع و كامل است، پاسخ سوالات خود را خواهيد يافت. پس تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

تبليغات اينترنتي

تاريخچه تبليغات اينترنتي

همان گونه كه فناوري هاي وب در دهه 1990 ميلادي تكامل يافت، تبليغات اينترنتي به عنوان يك معادل مجازي براي روش هاي بازاريابي سنتي مانند: تبليغات تلويزيوني و راديويي، تبليغات روزنامه ها، بيلبورد ها وغيره ظاهر شد. اين روند رو به رشد به گونه اي از دهه 90 ميلادي تا به امروز به جلو حركت كرده است كه در سال 2019 ، بازاريابان انتظار دارند شركت ها پول بيشتري را براي تبليغات ديجيتال در مقايسه با تبليغات سنتي هزينه كنند.

بياييد با مطالعه دقيق اين مقاله متوجه اين قضيه بشويم كه چرا تبليغات آنلاين امروزه ازمحبوبيت بالايي برخوردار شده است و انواع اين تبليغات و نحوه انجام آن به چه صورت است.

اين مقاله يك مقاله آموزش تبليغات اينترنتي كامل است، در ادامه توضيحاتي درباره اهميت، مزايا و انواع تبليغات اينترنتي داده مي شود.

چرا تبليغات اينترنتي مهم است؟

امروزه افراد تمايل دارند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طريق موتورهاي جستجو مانند Google ، Bing و غيره جستجو و پيدا كنند. تبليغات اينترنتي راهي براي نشان دادن پيشنهادات و خدمات ارائه شده توسط شما به بيش از 4/3 ميليارد كاربر وب در سراسر جهان است. شما به راحتي مي توانيد كل جهان را از طريق اينترنت مورد هدف قرار دهيد.

اهميت تبليغات اينترنتي

مزاياي تبليغات اينترنتي

هزينه پايين

هزينه هاي پايين ارتباطات الكترونيكي، هزينه نمايش تبليغات آنلاين را در مقايسه با تبليغات آفلاين كاهش مي دهد. تبليغات آنلاين و به ويژه رسانه هاي اجتماعي، يك ابزار كم هزينه براي تبليغ كنندگان به منظور برقراري ارتباط با جوامع بزرگ مجازي مي باشد. تبليغات آنلاين، بازدهي بهتري را با هزينه كمتر نسبت به ساير رسانه ها ارائه مي دهد.

امكان بررسي عملكرد

در تبليغات اينترنتي مي توانيد از نتايج و بازده تبليغات خود مطلع شويد. اين كار با دسترسي به آمار مخاطب بالقوه يا پاسخ واقعي مخاطبان، تعداد بازديد تبليغات و بررسي اينكه آيا تبليغات به فروش منجر شده است يا خير، صورت مي گيرد. اين آمار و اطلاعات در تبليغات آنلاين به شما كمك مي كند تا كمپين هاي تبليغاتي خود را در طول زمان بهبود دهيد.

 

گستردگي نوع تبليغات

تبليغ كنندگان طيف گسترده اي از روش هاي ارائه پيام هاي تبليغاتي خود، از جمله توانايي ارسال تصاوير، ويدئو، صدا و لينك ها را دارند. بر خلاف بسياري از تبليغات آنلاين، تبليغات اينترنتي نيز مي تواند تعاملي باشد. به عنوان مثال، برخي از آگهي ها به كاربران امكان ورود اطلاعات را پيشنهاد مي دهند يا به كاربران اجازه مي دهند از تبليغات در رسانه هاي اجتماعي پيروي كنند.

 

امكان هدف گذاري

در تبليغات اينترنتي شما مي توانيد محدوده جغرافيايي خاصي را براي ارسال تبليغات به كاربرات خود در نظر بگيريد يا يك آگهي شخصي به يك كاربر خاص بر اساس ترجيحات و سابقه قبلي كاربر ارسال كنيد. تبليغ كننده همچنين مي تواند پيگيري كند كه آيا يك بازديدكننده قبلا يك آگهي خاص را ديده است يا خير تا ميزان مواجهه تكراري ناخواسته كاربر با آن آگهي را كاهش دهد و شكاف هاي زماني مناسب را بين اين مواجهه قرار دهد.

 

سرعت بالاي انتشار

هنگامي كه طراحي و محتواي تبليغات كامل و بي نقص است، تبليغات مي تواند بلافاصله براي كاربر ارسال شود. تحويل و يا بارگذاري تبليغات آنلاين در رسانه هاي مختلف و از طريق درگاه هاي مختلف سريعا و ظرف چند ثانيه صورت مي پذيرد. تبليغات اينترنتي مي توانند سريعتر از همتايان آفلاين خود ويرايش و يا جايگزين شوند.

 

انواع تبليغات اينترنتي

اينترنت فرصت هاي بزرگي براي ارتباط با مشتريان بالقوه ارائه مي دهد، بنابراين اجازه دهيد برخي از انواع مهم ترين تبليغات آنلاين و روش هاي نوين تبليغات اينترنتي در بازار مجازي را مرور كنيم.

  • تبليغات در موتور جستجو
  • بازاريابي ايميلي
  • تبليغات شبكه هاي اجتماعي
  • بنر تبليغاتي
  • تبليغات پاپ آپ
  • تبليغات پاپ باكس
  • تبليغات ويدئويي
  • تبليغات تلفن همراه

مزاياي تبليغ آنلاين

بازاريابي موتورجستجو

نوار جستجو گوگل نقطه شروع تبليغات اينترنتي است. تمركز افراد بر روي كلمه كليدي دلخواه و خاص و تلاش براي نمايش در صفحه اول گوگل هدفي است كه عليرغم دشوار بودن اما در صورت محقق شدن به مانند يك بازار تبليغاتي رايگان و نامحدود با بازديدهاي فراوان از سمت كاربران خواهد بود.

دسترسي به صفحه اول گوگل به دو طريق انجام مي شود. هر كدام از اين روش ها به نوبه خود حائز مزايا معايبي هستند كه بسته به شرايط مي توانند مورد استفاده قرار بگيرند.

  • تبليغات در گوگل يكي از اين روش هاست. با استفاده از اين ابزار مي توانيد با كلمات كليدي مورد نظر خود و پرداخت هزينه مورد نظر آگهي خود را به نمايش بگذاريد. مزيت اين روش اين است كه مدت زمان حضور در صفحه اول گوگل شايد به يك روز هم نرسد. عيب بزرگ اين شيوه اين است كه مادامي كه اكانت گوگل ادوردز (پنل تبليغات در گوگل) شارژ داشته باشد، تبليغتان نمايش خواهد داشت و پس از اتمام آن، تبليغات شما تا زمان شارژ مجدد محو مي شود.
  • روش دوم سئو است. اين فرآيند البته پروسه اي زمانبر است و تحت شرايطي خاص و با رعايت اصول سئو اعم از سئو داخلي و سئو خارجي سايت در دراز مدت به نتيجه مي رسد. اما مزيت آن اين است كه در صورت به نتيجه رسيدن دوام و ماندگاري آن بالاست.

 

بازاريابي ايميلي

ايميل ماركتينگ يك رويكرد بازاريابي مبتني بر ارتباطات از طريق ايميل است. اين نوع تبليغات اينترنتي يكي از قديمي ترين انواع تبليغات اينترنتي است و در اين زمينه يكي از انطباق پذيرترين هاست زيرا بازاريابان ايميل هميشه نوآوري هايي مانند، ايميل هاي تعاملي كه اخيرا راه اندازي شده را جستجو مي كنند.

ايميل ماركتينگ، پلت فرمي است كه داراي كمترين مزاحمت براي كاربر مي باشد. زيرا كاربران با ميل و رغبت قادر به انتخاب كردن براي دريافت و يا محدود كردن ايميل، خبرنامه و تبليغات، درهر زمان هستند.

ايميل ماركتينگ

تبليغات شبكه هاي اجتماعي

تبليغات در شبكه هاي اجتماعي بيشتر معطوف به شبكه هايي مانند:  فيس بوك ، اينستااگرام ، توييتر، لينكدين و تلگرام است. شركت ها و موسسات مختلف از طريق رسانه هاي اجتماعي، اخبار و تبليغات خود را به دو طريق به مخاطبان مورد نظر ارسال مي كنند:

  • ارگانيك: مثلا اگر شما وسايل آشپزخانه توليد مي كنيد، مي توانيد محتويات ارزشمند مانند ويژگي ها، روش استفاده از محصولات يا برخي از دستورالعمل ها را براي تشويق و ترغيب مشتري و ايجاد تصور يك برند جذاب در ذهن مشتري ارسال كنيد.
  • هدفمند: در اين مورد، مي توانيد از طريق نمايش پيام هاي تبليغاتي هدفمند براي مخاطبان خود بر اساس سن، جنسيت، فعاليت هاي مورد علاقه و ساير مسائلي كه علاقه و اشتراك نظر دارند، از قابليت هاي رسانه هاي اجتماعي براي كسب و كار و تبليغات استفاده كنيد.

 

تبليغات بنري

40 درصد از مردم آمريكا از مشاهده پيام هاي تبليغاتي، تصاوير پس زمينه، پاپ آپ و تبليغات ويدئويي با استفاده از نرم افزارهاي تبليغاتي اجتناب مي كنند. علاوه بر اين، بسياري از غير بلاك كنندگان به صورت ناخودآگاه اطلاعات مربوط به تبليغات را ناديده مي گيرند. اين امربه دليل يك پديده روانشناختي به نام “نابينايي بنر” رخ مي دهد. در صورتي بنر تبليغاتي ديده مي شود كه به نوع نياز كاربر بسيار مرتبط باشد.

صاحبان وب سايت ها از طريق ترافيك عظيمي كه به سايت آنها مراجعه مي كنند قصد دارند كسب درآمد كنند، بنرهاي تبليغاتي كه در بالا و پايين يا كناره هاي هر سايت پربازديدي امروزه قابل مشاهده است يكي از روش هاي نوين تبليغات اينترنتي است.

 

تبليغات پاپ آپ

تبليغات پاپ آپ يا تبليغات كليكي يكي از قديمي ترين روش هاي تبليغات اينترنتي است كه موجب افزايش رتبه سايت شده و كاربران زيادي را به سمت هدف مدنظر شما هدايت مي كند. دراين تبليغات شما به ازاي هر كليك يا بازديد كاربر از تبليغات، مبلغ ناچيزي به او مي دهيد. در شرايطي كه منفعت شما از اين پروژه تبليغاتي به مراتب بيشتر از مبلغ پرداختي به كاربران است. چرا كه ارائه اين تبليغات ترافيك سايت شما را تا حد قابل توجهي افزايش مي دهد.

تبليغات كليكي را معمولا بر اساس دو روش كلي قيمت گذاري مي كنند:

  • CPC (هزينه هر كليك كه بر روي تبليغ انجام مي شود)
  • CPM (هزينه براي هر هزاربار نمايش آگهي)

 

تبليغات پاپ باكس

تبليغات پاپ باكس مانند پاپ آپ است، با اين تفاوت كه در تبليغات پاپ آپ يك پنجره يا تب جديد براي شما باز شده و تبليغ داخل آن نمايش داده مي شود. اما درتبليغات پاپ باكس، يك صفحه در داخل همان سايت باز مي شود و احتياجي به كليك كردن نيست. اين فناوري، هر زمان كه آنلاين مي شود، توجه مشتري را به خود جلب مي كند.

چنين پيام هايي معمولا در گوشه صفحه نمايش و يا مركز آن ظاهر مي شود و يك كليك روي آن كاربر را به يك صفحه خاص هدايت مي كند. به عنوان مثال، يك كافي شاپ مي تواند يك اطلاع رساني براي صبحانه و يا اطلاع از تخفيف 20٪ براي سفارش تا 10 صبح را به صورت پاپ باكس روي صفحه سايت ارسال كند.

پاپ باكس

تبليغات ويدئويي

تبليغات ويدئويي يك نوع سريع از رشد بازاريابي اينترنتي است. همان طور كه از نام آن پيداست، اين تبليغات در فرمت هاي ويديويي قرار مي گيرند و در سرويس هايي مانند YouTube ، Vimeo ، DailyMotion و Vine در رده جهاني و آپارات به عنوان نمونه داخلي، بارگذاري و براي كاربر به نمايش در مي آيند. تبليغات ويدئويي يك نوع تبليغات اينترنتي گرانقيمت است، اما در عين حال از موثرترين آن ها مي باشد.

 

تبليغات تلفن همراه

چنين تبليغاتي بر روي گوشي هاي هوشمند و تبلت ظاهر مي شود. شركت ها مي توانند با پيام هاي تبليغاتي ارسالي براي تلفن هاي همراه، كاربران موبايل را نيز تحت تاثير پيشنهادات و تبليغات خود قرار دهند. تبليغات تلفن همراه به ويژه براي كسب و كارهايي با مخاطبان محلي، شديدا پيشنهاد مي شود.

البته ارسال تبليغات در زمان مناسب نكته بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه شود. فراموش نكنيد امروزه 70 درصد بازديد كنندگان صفحات مجازي و وب سايت ها از تلفن هاي همراه براي اين بازديد استفاده مي كنند و تنها 30 درصد كاربران از طريق لپ تاپ و يا سيستم هاي دسكتاپ به صفحات مجازي مراجعه و از آنها بازديد مي كنند.

تبليغات تلفن همراه

هزينه تبليغات اينترنتي چقدر است؟

زماني كه صحبت از تبليغات اينترنتي به ميان مي آيد، عمده مردم فكرمي كنند كه تبليغات اينترنتي كم هزينه ، كم دردسر و داراي بازده بالايي مي باشد. اما اين تصور تا چه حد درست است و واقعا هزينه تبليغات اينترنتي چقدر است؟ آگهي دهندگان چقدر براي تبليغات در وب سايت ها  و تبليغات شبكه هاي مجازي هزينه مي كنند؟ آيا بازده اين تبليغات در قياس با هزينه صرف شده واقعا بالاست؟

اگر باور شما اين است كه تعرفه تبليغات اينترنتي ارزان است شديدا در اشتباه هستيد. در عصر حاضر تبليغات، هزينه چرخه محتوا و اخبار و اشتراك و انتشار آن در فضاي مجازي را مي پردازد. در واقع بدون هزينه هاي تبليغاتي، فضاي مجازي از بين خواهد رفت. به همين دليل باور عموم مردم در اين زمينه اشتباه است. البته اگر راه درست تبليغات اينترنتي را پيدا كنيد اين قضيه براي شما هزينه كمتر و بازده بيشتري دارد و همان گونه كه در مزاياي تبليغات اينترنتي گفتيم، هزينه پايين از مهمترين ويژگي هاي تبليغات اينترنتي است.

بهترين روش تبليغات اينترنتي كدام است؟

از ميان انواع روش هاي تبليغات اينترنتي شايد انتخاب يك مورد به عنوان بهترين روش تبليغات اينترنتي كار دشواري باشد، اما به نظر مي رسد، روشي كه از همه وقت گيرتر و مشكل تر است، ارزان تر باشد و تداوم و ماندگاري آن بيشتر از ساير روش ها باشد. و آن روش، چيزي جز بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو نيست. چرا كه شما در اين راستا با صرف زمان و صبر، محتوايي مفيد و باكيفيت به مخاطبان ارائه داده كه به مرور بر اعتبار سايت شما و ميزان بازديد كنند گان آن مي افزايد و مي توانيد از اين رشد چشمگيرترافيك سايت خود در راستاي كسب درآمد وتبليغات بهره لازم را ببريد.

گذشته از بهينه سازي، روش تبليغات در گوگل به لحاظ قيمت، تاثيرگذاري و بازخورد قابل دريافت توجيه داشته و يكي از هدفمندترين و محترمانه ترين انواع تبليغات محسوب مي شود. گاهي اوقات در اين روش به دليل شروع سريع جذب مشتري، سودآوري بيشتري اتفاق مي افتد.

مزيت بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو

مهمترين مزيت اين روش اين است كه شما مخاطبان را به واسطه دنبال كردن مطالبي مفيد و جامع به سايت خود مي كشانيد و نه صرفا به بهانه تبليغات كالا يا خدماتي خاص. در اين حالت مخاطب با رضايت كامل و سليقه و انتخاب شخصي از تبليغات موجود در وب سايت شما بازديد و يا استفاده مي كند. اما در تبليغاتي نظير تبليغات بنري و يا تبليغات در شبكه هاي اجتماعي شما بايد هزينه هاي فوق العاده سنگيني بابت تبليغات بپردازيد و اين هزينه تضمين كننده بازده تبليغات شما نيست. ايميل ماركتينگ و تبليغات تلفن همراه يكي ديگر از انواع تبليغات كم هزينه اينترنتي مي باشد كه البته كاربران ايميلي در كشور ما داراي تعداد محدودي بوده و ايميل ماركتينگ فقط براي كسب و كارها و فعاليت هاي خاص بازدهي دارد. اما كاربران تلفن همراه مي توانند هدف خوبي براي ارسال تبليغات اينترنتي باشند.

ارتقا رتبه الكسا

اميدواريم از اين پكيج كامل آموزش تبليغات اينترنتي كه در خلال اين مقاله به شما عزيزان ارائه كرديم استفاده كافي و وافي را برده و توانسته باشيم در راستاي توسعه كسب و كار و فعاليت هاي آنلاين خود، كمك و راهنمايي لازم را كرده باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.