تبليغات ويدئويي چيست؟ بررسي كامل روش هاي آن

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

تبليغات ويدئويي چيست؟ بررسي كامل روش هاي آن

۴ بازديد

تبليغات ويدئويي يكي از مهمترين انواع تبليغات اينترنتي است كه به بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و افزايش ترافيك سايت شما نيز كمك مي كند. از آنجا كه افراد يك سوم از وقت خود در فضاي مجازي صرف تماشاي ويدئو ها مي كنند، قابل درك است كه ويدئوها بيننده را تحت تأثير قرار دهند.

طبق مطالعه انجام شده است، شركت ها و كسب كارهاي گوناگون در طي دو سال اخير 70 درصد بودجه تبليغاتي خود را صرف تبليغات ويديوئي كرده اند. به همين دليل شما هم بايد از تبليغات ويدئويي استفاده كنيد. توجه به اينكه امروزه كمتر كسي به تبليغات اعتماد مي كند، تبليغات ويديوئي راهي بسيار مؤثر براي دستيابي به مخاطبان جديد و تأثيرگذاري بر رفتار آنها است.

در اين مقاله دلايل محبوبيت و اثر گذاري تبليغات ويدئويي را شرح خواهيم داد وبه معرفي بهترين روش هاي تبليغات ويدئويي و آموزش ساخت انواع تبليغات ويدئويي خواهيم پرداخت. اگر به دنبال كسب اطلاعات بيشتر هستيد و قصد داريد درباره تبليغات ويدئويي بيشتر بدانيد، شما را به خواندن ادامه اين مقاله دعوت مي كنيم.

تبليغات ويدئويي

دلايل محبوبيت و اثر گذاري تبليغات ويدئويي

 

مردم به تبليغات ويدئويي اعتماد مي كنند

جاي تعجب ندارد كه مردم بيشتر از آنچه كه تبليغات معمولي را دوست دارند، به تبليغات ويديوئي علاقه نشان مي دهند. به طور كلي مردم 36٪ بيشتر به تبليغات ويدئويي اعتماد مي كنند و نكته مهم اين است كه افرادي كه به تماشاي تبليغات ويديوئي علاقه نشان مي دهند، قصد خريد درآن ها تا 97٪  افزايش مي يابد. از آنجايي كه ويدئو تأثير طولاني مدت بر افراد دارد، بنابراين بايد ويدئوهاي خود را با تبليغات تمام صفحه تركيب كنيد، زيرا اين كار تا22 درصد، تعامل با كاربران را تقويت كرده و حس اعتماد در آنها را افزايش مي دهد.

 

مردم ويدئو را به متن ترجيح مي دهند

قدرت بازاريابي ويديوئي با اين حقيقت نمايانگر مي شود كه مردم فيلم را از متن بيشتر دوست دارند. اين طبيعت انسان است. انسان به تماشاي چيزي كه سرگرم كننده است و درك آن آسان تر از خواندن علاقه نشان مي دهد.

طبق گفته Animoto، مردم تا 4 برابر بيشتر ترجيح مي دهند ويديوئي راجع به يك محصول تماشا كنند تا اينكه در مورد آن متني بخوانند. در عين حال، اگر مصرف كننده گزينه اي را بين متن و فيلم در همان صفحه داشته باشد، 69٪ از آنها ترجيح مي دهند براي يادگيري يا مشاهده دقيق تر يك محصول يا خدمات، يك ويدئو مرتبط با آن را تماشا كنند. تماشاي ويدئو درنحوه استفاده افراد از وب سايت تأثير مي گذارد. به طور متوسط مردم ​​260٪ بيشتر از صفحاتي ه حاوي ويدئو مي باشد ديدن مي كنند. طبق آمار، كاربران 88٪ بيشتر وقت خود را  در وب سايتي  مي گذرانند كه حاوي ويدئو مي باشد.

تبليغات ويدئويي

مردم تبليغات ويديوئي را به خاطر مي سپارند

شما يك آگهي ايجاد مي كنيد تا مردم آن را به خاطر بسپارند، به وب سايت شما مراجعه كنند يا يك محصول يا خدمات را از شما بخرند. از اين رو مهم است كه مردم تبليغات شما را به خاطر بسپارند تا بتوانند تصميم گيري لازم را انجام دهند. يك مطالعه انجام شده توسط يك شركت تحقيقاتي، نشان داد كه 71٪ از مردم، تبليغات ويدئويي خنده دار يا طنزآلود را دوست دارند، زيرا باعث مي شود كه آنها يك محصول را به خاطر بسپارند. بعد از تبليغات خنده دار، تبليغات آموزشي بيشترين تاثير را بر مردم گذاشته و بيشتر در خاطر مردم باقي مي ماند.

مردم تا 95 درصد تبليغات ويدئويي را كه مشاهده كرده اند به ياد مي آورند در شرايطي كه در مورد تبليغات متني فقط 10 درصد مردم آن را به خاطر مي سپارند. همچنين، 80٪ از مردم، يك تبليغ ويدئويي را كه در 30 روز گذشته مشاهده كرده اند، به خاطر مي آورند.

 

تبليغات ويدئويي ميل به خريد را در مردم افزايش مي دهد

ويدئوها به نظر مي رسد، يكي از قوي ترين تاكتيك هايي است كه مي توانند براي ترغيب بازديد كنندگان به خريد از آن استفاده كرد. تحقيقات نشان داده كه 77٪ از مصرف كنندگان مي گويند كه آنها پس از تماشاي يك ويدئو تبليغاتي، متقاعد شده اند كه محصول يا خدماتي را خريداري كنند. مطالعه ديگري كه توسط Animoto انجام شده است، چنين چيزي را نشان داده است: 73٪ از افراد احتمالاً بعد از تماشاي يك فيلم، محصولي را به صورت آنلاين خريداري مي كنند.

ويدئو فقط باعث نمي شود مردم بخواهند محصولي را بخرند، بلكه كل فرايند تصميم گيري آنها را تحت تأثير قرار مي دهد. به گونه اي كه 90٪ از كاربران مي گويند ويدئوهاي مربوط به محصول يا خدمات مورد نظر در فرآيند تصميم گيري آنها مفيد و اثر گذار بوده اند. پس ويدئوها را به كمپين هاي تبليغاتي خود اضافه كنيد زيرا باعث افزايش زمان باقي ماندن كاربران در صفحه شده و نرخ تعامل را نيز افزايش مي دهد.

 

تبليغات ويدئويي لازمه بازاريابي اينترنتي

ويدئو نه تنها در صفحات فرود يا مطالب و مقاله ها بر روي رفتار مصرف كنندگان تأثير مي گذارد، بلكه در هر بستر بازاريابي، از جمله ايميل ماركتينگ و تبليغات در شبكه هاي اجتماعي  نيز موثر است. به طور كلي، 53٪ از مشاغلي كه از ويدئو استفاده مي كنند، مي گويند كه به منظورتبليغ، محتواي ويديوئي توليد مي كنند.

استفاده از تبليغات ويدئويي در دو بستر زير رايج است:

  • 47٪ تبليغات در كمپين هاي ايميل با ميزان اثربخشي 80٪ انجام مي شود.
  • 87٪ تبليغات در شبكه هاي اجتماعي با ميزان اثر بخشي 78٪ انجام مي شود.

فيس بوك به عنوان اجتماعي ترين كانال با بيشترين تأثير در ويدئو شناخته مي شود. اين اثر گذاري 840٪ بيشتر از هر شبكه اجتماعي ديگري است. به همين دليل 39٪ از بازاريابان قصد دارند ويدئوي فيس بوك را به استراتژي محتواي خود اضافه كنند و 45٪ صاحبان مشاغل كوچك قصد دارند در سال 2019 بر روي محتواي ويدئويي در فيس بوك سرمايه گذاري كنند. تبليغات ويديوئي فيس بوك ممكن است قدرتمند باشد، اما بد نيست بدانيد، بازديدهاي ويدئويي در توئيتر از سال 2015 تا سال 2019 چيزي حدود 250 برابر افزايش يافته است. پس توئيتر را نيز فراموش نكنيد.

تبليغات در فيسبوك

انواع تبليغات ويدئويي

تبليغات در جريان

متداول ترين نوع تبليغات ويديوئي، كه افراد با آن آشنا هستند، تبليغات ويديوئي خطي است كه در پخش كننده ويدئو، قبل يا حين يا بعد از يك قطعه محتواي ويديوئي پخش مي شود. همه تبليغات در جريان در پخش كننده اصلي فيلم، جايي كه محتواي واقعي مشاهده مي شود پخش مي شود.

 

1- تبليغات ويديوئي خطي

تبليغات خطي كل فضاي پخش كننده ويدئو را به خود اختصاص مي دهد. آنها خطي هستند زيرا به صورت متوالي با محتوا اجرا مي شوند. بسته به زمان پخش محتوا، مي توان آنها را به سه دسته زير تقسيم كرد:

  • پيش رول
  • رول مياني
  • رول پس زمينه

نكات مهم

  • تبليغات خطي معمولاً كليپ هاي 15-30 ثانيه اي هستند، بنابراين سعي كنيد آنها بيش از 30 ثانيه نباشند.
  • براي اين تبليغات مي توانيد از نسبت 16: 9 يا 4: 3 استفاده كنيد. با اين حال ، 16: 9 رايج ترين نسبت است.

 

انواع تبليغات خطي

پيش رول

اين تبليغ قبل از مشاهده محتواي ويدئو اجرا مي شود. اين يك مزيت عمده است زيرا بينندگان مجبور هستند قبل از ديدن محتوا، تبليغ را تماشا كنند. اين همچنين يك ايراد است زيرا كاربران مي توانند گاهي اوقات انتخاب كنند تا تبليغ نمايش داده نشود.

تبليغات قبل از رول

رول مياني

اين تبليغ در حالي كه محتواي ويدئو در حال مشاهده است پخش مي شود. محتواي ويدئو در پس زمينه متوقف مي شود و پس از پايان پخش آگهي، پخش از سر گرفته مي شود. شما بايد تبليغات را به موقع نمايش دهيد تا به نظر برسد كه با محتواي مشاهده شده متناسب است. اين آگهي حداكثر بازديد را دريافت مي كند زيرا بينندگان به ندرت علي رغم چنين تبليغات مزاحمي در وسط پخش، از تماشاي ويدئو اصلي منصرف مي شوند.

 

رول پس زمينه

اين تبليغ پس از متوقف كردن محتواي ويدئو پخش مي شود. كمترين بازديد را دريافت مي كند زيرا بينندگان ويديوئي هيچ انگيزه اي براي تماشاي آن ندارند. شما مي توانيد CTA را به اين تبليغات اضافه كنيد و بينندگان را به صفحه وب سايت خود هدايت كنيد يا ويدئوي ديگري را براي افزايش تعامل به آنها نشان دهيد.

همچنين مي توانيد تبليغات خطي تعاملي ايجاد كنيد  و گزينه اي را به بيننده خود ارائه دهيد تا اقدامات خاصي از قبيل كليك كردن براي اطلاعات بيشتر، ثبت نام در خبرنامه، مكان يابي فروشگاه و غيره را به بيننده خود ارائه دهد، مي توانيد از فيلم ها، انيميشن ها يا تصاوير استاتيك به همراه عناصر تعاملي استفاده كنيد.

 

2- تبليغات ويديوئي غير خطي

تبليغات غيرخطي همزمان با محتواي ويدئو اجرا مي شوند. با كشيدن اين تبليغات، محتواي ويدئو متوقف مي شود. مي توانيد با كليك بر روي اين تبليغات، يك آگهي پخش كننده كامل را نشان داده يا كاربر را به وب سايت خود هدايت كنيد. اين تبليغات به تبليغات پوششي و تبليغات بدون پوشش تقسيم مي شوند.

نكات مهم

  • بعد از 5 الي 10 ثانيه سايز تبليغ را كاهش دهيد تا محتواي ويدئو اصلي پوشيده نشود.
  • براي بستن آگهي، دكمه (x) را ارائه دهيد.

 

انواع تبليغات غير خطي

پوشش هاي تبليغاتي

اين تبليغات در بالا يا در طرفين محتواي ويديوئي اجرا مي شود. اين موارد معمولاً فقط 20٪ محتواي ويدئو را پوشش مي دهد تا از انسداد كامل آن جلوگيري شود. مي توانيد هنگام پخش محتواي ويدئويي از اين تبليغات به عنوان يك مارك ماندگار يا يادآوري محصول استفاده كنيد. ايراد اين تبليغات اين است كه مي توانند اطلاعات مهمي مانند زيرنويس ها، يا ساير اطلاعات موجود در ويدئو را پوشش دهند.

پوشش تبليغاتي يك نوع تبليغات ويدئويي

تبليغات بدون پوشش

اين تبليغات همزمان با محتواي ويدئو در پخش كننده ويدئو به جاي پوشش بيشتر آن اجرا مي شوند. مي توانيد از اين تبليغات به عنوان دعوتي براي تعامل با نام تجاري يا ساير محتواي ويديوئي خود استفاده كنيد. نكته مهم اين است كه هيچ بخشي از محتواي ويدئو مانع نيست. يك نقطه ضعف احتمالي اين است كه تصاوير موجود در آگهي ويديوئي مي توانند حواس پرتي باشند و ممكن است بينندگان شما را اذيت كنند.

 

تبليغات ويديويي خارج از جريان

تبليغات خارج از جريان، تبليغات ويدئويي هستند كه با هيچ محتواي ديگري همراه نيستند. در حالي تبليغات خطي در اطراف عناصري مانند يك فيلم يا يك پست وبلاگ مشاهده مي شوند، يك تبليغ خارج از جريان لازم نيست با هر چيز ديگري گره خورده باشد.

 

مزاياي تبليغات خارج از جريان

  • تبليغ كنندگان مي توانند دسترسي خود را فراتر از پخش كننده هاي ويدئو گسترش دهند. شما مي توانيد فيلم ها را در همه انواع محتوا، حتي قطعات تحريريه منتشر كنيد.
  • فيلم هاي خارج از جريان تمايل به ايجاد آگاهي از برند، درايو خريد آنلاين، هدف قرار دادن مصرف كنندگان كليدي و حتي گسترش فعاليت هاي تلويزيوني دارند.
  • ناشران مجبور نيستند محتواي ويدئو را در وب سايت خود ميزباني كنند و مي توانند اين كار را در داخل متن انجام دهند.
  • تبليغات خارج از جريان فقط هنگامي ارائه مي شود كه يك خاص توسط كاربر در صفحه انجام مي شود. اين اقدامات توسط رباتها قابل جعل نيست. بنابراين، دليلي براي به نگراني در مورد تقلب در تبليغات نيست.
  • تبليغات خارج از جريان را مي توان به تبليغات به چندين زير شاخه تقسيم كرد.

 

انواع تبليغات خارج از جريان

درون صفحه

اين تبليغات پخش كننده هاي ويدئويي مي باشند كه به طور خاص براي نمايش تبليغات ويديوئي تعبيه شده اند. براي اجراي اين موارد به يك فضاي كافي در يك صفحه وب نياز داريد. با اين حال، برخي از شبكه هاي تبليغاتي مكان هاي كوچكتري را نيز ارائه مي دهند. شما مي توانيد اين تبليغات را در يك صفحه بدون پخش كننده اصلي فيلم يا محتواي ديگر در جريان پخش كنيد.

تبليغات درون صفحه

داخل بنر

تبليغات داخل بنر قابليت تغيير سايز را دارد و به طور خودكار يا از طريق تعامل كاربر، به اندازه استاندارد بنر كاهش مي يابد. تبليغات گسترده در بنر با اندازه استاندارد در حال پخش يك ويدئو شروع مي شود، اما گزينه اي را براي گسترش بنر و تماشاي آن در ابعادي بزرگتر به كاربر ارائه مي دهد و محتواي آن را در صفحه وب قرار مي دهد.

تبليغات داخل بنر

در متن

تصور كنيد كه در حال خواندن مقاله اي در مورد سئو داخلي سايت هستيد. هنگامي كه مطالعه مي كنيد، يك پخش كننده ويدئو (معمولاً جايي بين دو پاراگراف) نمايش داده مي شود كه يك ويدئو را پخش مي كند. اين ويدئو قابليت اين را دارد كه با كليك بر گوشه آن در صفحه اي مجزا و به طور كامل به كاربر نمايش داده شود. اين يك تبليغ ويديويي متن است.

تبليغات در متن

تبليغات ويديويي تعاملي

تبليغات تعاملي بهترين نوع تبليغات ويديوئي است كه مي توانيد براي افزايش تعامل با كاربران از آن استفاده كنيد. اين تبليغات تمام صفحه بوده و مي تواند پيشنهادات مختلفي را به كاربر ارائه دهد، مانند ثبت نام در يك خبرنامه ، بازديد از يك فروشگاه يا كليك كردن براي كسب اطلاعات بيشتر.

نكات مهم

  • اين تبليغات را حداكثر در 30 ثانيه ارائه دهيد.
  • تبليغات تعاملي را قبل يا بعد از محتواي ويدئويي اوليه قرار دهيد ، نه در حين پخش.

 

تبليغات ويديوئي در بازي

مي توانيد از اين تبليغات ويدئويي استفاده كنيد در حالي كه بازي در حال بارگيري است و يا در حال گذر از سطح يا مرحله اي به سطوح يا مراحل ديگر است.  اين يك روش خوب براي كسب درآمد از بازي است. اين تبليغات اغلب در بازي هاي آنلاين و بازي هاي موبايل قابل مشاهده است. اين تبليغات در واقع تمركز گيمر را مختل نمي كنند زيرا در زمان مكث يا وقفه بازي اجرا مي شود.

تبليغات ويدئويي تعاملي

نكات مهم

  • اين تبليغات را بايد غيرقابل رد كردن يا بستن كنيد.
  • اين تبليغات را به اندازه كافي اندازه كافي كوتاه نگه داريد. (حداكثر 30 ثانيه)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.