طراحي صفحه فرود عالي با 25 نكته اصلي

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

طراحي صفحه فرود عالي با 25 نكته اصلي

۱ بازديد

صفحه فرود چيست؟ صفحه فرود همان صفحه ايست كه بازديد كننده بعد از ديدن تبليغ شما (مثلاً در گوگل ادوردز) و كليك روي لينك مربوطه، وارد آن مي شود. بازارياب هاي كم تجربه معمولاً تمام ترافيك PPC) Pay per click) را بر روي همان صفحه اصلي سايت (Homepage) در نظر مي گيرند. اما اين مي تواند اشتباهي بزرگ باشد، چرا كه صفحه هايِ فرودِ داراي طراحي اختصاصي برايِ اهدافِ مختلف، يك نكته ضروري جهت ايجاد يك تجربه با كيفيت براي بازديد كننده ها و تبديل آن ها به مشتري از طريق انتقال يك پيام خاص منطبق با نيازشان است. در اين مقاله 25 نكته كليدي در طراحي صفحه فرود عالي به همراه ذكر 21 مثال براي شما تدوين شده است.

اما به اينكه تنها صفحه فرودي داشته باشيد كه بازديد كننده ها وارد آن مي شوند بسنده نكنيد. چه چيزي اين صفحه را به يك نمونه عالي تبديل مي كند؟ چگونه مي توانيد يك صفحه فرود عالي طراحي كنيد كه فراتر از انتظارات در تبديل بازديد كننده ها به مشتري عمل كند؟ ما به شما براي تحقق اين هدف كمك مي كنيم.

پيش از آن كه يك صفحه فرود بسازيد

پيش از ايجاد اين صفحه از خودتان بپرسيد…

1- هدفتان چيست؟ در يك شرايط ايده آل، بازديد كننده ها با آمدن در صفحه فرود شما چه كاري انجام مي دهند؟ خريد مي كنند؟ فرم پر مي كنند؟ براي دريافت خبرنامه سايتتان ثبت نام مي كنند؟ كتاب دانلود مي كنند؟ اولين قدم هر استراتژي تعيين اهداف است (شما بايد تبديل مورد نظرتان را تعريف كنيد پيش از آنكه بخواهيد آن را بسنجيد. توضيح: تبديل (conversion) به طور كلي اشاره اين دارد كه يك بازديد كننده، عملي كه شما مي خواهيد را انجام مي دهد، مثلاً خريد مي كند، عضو سايت مي شود و… از روي تعداد بازديد كننده هايي كه عمل مورد نظر شما را انجام دادند، مي توان يك نرخ (نسبت) براي تعداد اين افراد محاسبه كرد كه به طور خلاصه به مجموعه اين تعاريف و موضوعات مرتبط به آن تبديل يا conversion مي گويند).

2- با چه كسي رقابت مي كنيد؟ سه سوال مهم در اينجا وجود دارند: با چه كسي رقابت مي كنيد؟ آن ها چقدر موفق هستند؟ چگونه مي توانيد از موفقيت آن ها الگو بگيريد؟ صفحه فرود آنها را بررسي كنيد و ببينيد چه كار كرده اند كه موفق شده اند؟ شما هم همان كارها را انجام دهيد. تقليد كردن خالصانه ترين روش چاپلوسي است؛ پس اگر رقيبتان موفق است، از او تقليد كنيد. البته ممكن است از اين كار خوششان نياد!

3- مخطبان شما چه كساني هستند؟ روياها، اميد و آرزوها و منابع الهام بخششان چه چيزهايي است؟ (از مخاطب شناخت داشته باشيد). هرچه بيشتر مخاطبتان را درك كنيد، بيشتر مي توانيد تامين كننده نيازها و خواسته هايشان باشيد. به جز مشتري هاي ايده آل و اصلي تان، خيلي مشكل است كه بتوانيد يك نياز در مصرف كننده ايجاد كنيد (تا مشتري شما بشود). سعي كنيد در ذهن مصرف كننده ها قرار بگيريد و فكرشان را بخوانيد و تغييرش دهيد.

4- بازديد كننده ها چگونه وارد صفحه فرود من مي شوند؟ بسته به اين كه بازديد كننده ها در كدام يك از پلتفرم هاي تبليغاتي شما را مي بينند، صفحه فرود متناسب آنرا طراحي كنيد. مثلاً مخاطبان شما كه از فيسبوك، توييتر يا گوگل مي آيند، بهتر است با يك صفحه فرود متفاوت مواجه شوند. كسب و كارهايي كه بيش از 30 صفحه فرود متفاوت دارند، 7 برابر بيشتر از كساني كه فقط يك صفحه فرود طراحي كرده اند مي توانند مشتريان كاملاً جديد جذب كنند. در اين شكي نيست كه هر گروه از مخاطبان يك صفحه فرود اختصاصي نياز دارند، اما طراحي صفحات درخور هريك از اين گروه هاي مخاطبين، يك كار بسيار وقت گير است. پس از هرجا كه مي توانيد شروع كنيد. براي كمپين تبليغاتي فعلي تان يك صفحه در نظر بگيريد، و به تدريج با شناسايي گروه هاي مختلف مخاطبان، تعداد صفحه ها را افزايش دهيد.

چگونه صفحه فرودي طراحي كنيم كه ميزان تبديل (conversion) را افزايش مي دهد.

حالا كه مباحث مقدماتي در خصوص صفحه فرود را بررسي كرده ايم، اجازه دهيد در مورد نحوه طراحي يك صفحه فرود عالي، حيرت انگيز و ترغيب كننده ، صحبت كنيم. طراحي صفحه فرود عالي بايد طوري باشد كه…

كوتاه هستند و دل نشين اند، اما شلوغ نيستند. يك صفحه فرود بايد تمام اطلاعات مورد نياز را در خود داشته باشد. اما نه آنقدر كه بازديدكننده را پس بزند. فقط اطلاعات ضروري جذب كننده مخاطب را وارد كنيد و نه يك كلمه بيشتر و نه كمتر.

محتواي با كيفيتي دارند كه موجب اعتماد بر مي انگيزد. در نكته قبل اشاره كرديم كه نياز نيست با اطلاعات زياد مخاطب را خفه كنيد! اما اين به آن معنا نيست كه محتواي كم ارزشي به او بدهيد. برعكس، محتواي غني و با ارزش در اختيار او قرار دهيد. طول كافي داشته باشد. محتواي مرتبط و غني، اعتماد آفرين است.

راههاي خروج از صفحه محدود باشد.  يك صفحه فرود عالي با طراحي خوب، به تمام راه هاي ورود و خروج موجود در صفحه اش دقت مي كند. اين نكته مهمي است كه گزينه هاي خروج (هايپرلينك ها) پيجتان را آگاهانه محدود كنيد. هدف هدايت بازديد كننده در مسير مورد نظر شماست و اگر لينك ها منجر به رفتن او از پيج شما مي شوند، بايد مسيرها سخت گيرانه تر (محدود تر) طراحي شوند.

فرصت تبديل را ساده تر مي كنند. هدف بايد اين باشد كه هرچه آسان تر و با كمترين زحمت بازديد كننده ها تبديل به مصرف كننده، مشتري و… شوند. اگر قرار است براي تحقق اين هدف چند گام برداشته شود، هرگام بايد كاملاً واضح باشد. بنابراين استراتژي تان بسته به نوع تبديل مورد نظر و اين كه قرار است بازديد كننده چه عملي-كه دلخواه شماست- انجام دهد، متغيير خواهد بود. اگر قرار است فرم عضويت پر كنند، آن را چشم نواز طراحي كنيد. اگر قرار است از آنجا چيزي دانلود كنند، دكمه دانلود را جوري طراحي كنيد كه بازديد كننده بي درنگ دوست داشته باشد كه روي آن كليك كند.

بي نقص طراحي شده اند. در اينجاست كه معماري اطلاعات اهميت پيدا مي كند. به اين معنا كه صفحه فرود عالي بايد طراحي چندلايه و شفافي داشته باشد كه تمام سوالات بازديد كننده را پاسخ دهد و نگذارد سوال جديدي براي او ايجاد شود. راهبري (Navigation) صفحه بايد واضح و ساده باشد، تمام اطلاعات مورد نياز در آن قرار داده شده باشد و هيچ چيز مانع اتفاق افتادن عمل تبديل مورد نظر نشود. به هر طريق ممكن بازديد كننده بايد با يك كليك، عمل تبديل مورد نظر شما را محقق سازد. اين تنها كليك سرنوشت ساز به قدري برايتان مهم باشد كه هركليك ديگر به غير از آن برايتان مثل يك عذاب وجدان تلقي شود. براي اطلاعات بيشتر در زمينه طراحي زيبا و بي نقص ميتوانيد به وبسايت goodui.org مراجعه كنيد.

آنچه مي خواهند را واضح نشان مي دهند. درخواست عمل (call to action: CTA) مورد نظرتان مي تواند در تيترها يا در (بالاي صفحه) و يا در پايين آن باشد. اين كه مرحله بعدي (بعد از كليك) چيست نبايد براي بازديد كننده سوال برانگيز باشد. به آن ها بگوييد كه دقيقاً از آن ها چه مي خواهيد. اين كار را از طريق يك متن بولد شده با فونت مناسب انجام دهيد. براي مثال، شركت Kajabi با تغيير عبارت “مشاهده ليست قيمت ها و طرح ها” به عبارت ” همين امروز شروع كنيد” 252 درصد ميزان تبديل اش را افزايش داد.

تيترهاي چشم نواز مي سازند. اكثر صفحه فرود هاي خوب معمولاً از يك تيتر اصلي (main headline) براي پيام و پيشنهاد اصلي و از يك تيتر فرعي (sub headline) براي توضيحات بيشتر (مثلاً اينكه چرا اين پيشنهاد وسوسه انگيز است و…) استفاده مي كنند. يك مثال ساده مي تواند اين باشد: تيتر اصلي: “كتاب الكترونيكي رايگان راهنماي بازاريابي در فيسبوك”، تيتر فرعي:  “از معلمين ما بياموزيد كه چگونه فالور، لايك و جذب بيشتري در فيسبوك داشته باشيد”. در ادامه شما تعداد زيادي مثال از طراحي صفحه فرود عالي خواهيد ديد.

عبارت هاي درگير كننده دارند. Kiss metrics پيشنهاد مي دهد از كلمات هيپنوتيزم كننده براي تشويق بازديد كننده ها استفاده كنيد. استفاده از كلمه “شما” باعث مي شود متن براي بازديد كننده حس شخصي تري داشته باشد، اين حس به صميميتي مي انجامد كه در جهت خواسته شماست (يعني به جاي جملات مجهول و سوم شخص مستقيم با خود مخاطب حرف بزنيد). استفاده از كلمه “فكرشو بكنيد، يا تصور كنيد…” خواننده را تشويق مي كند تا استفاده از محصول شما را تصور كند و اين تمايلش را براي خريد بيشتر مي كند. استفاده از كلمه “به خاطر…” به بازديد كنندگان توضيح مي دهد كه چرا بايد عملي كه شما مي گوييد را انجام دهند. استفاده از اين عبارت هاي تحت تاثير قرار دهنده را براي صفحه فرود خود مد نظر قرار دهيد.

بيشتر درباره بازديد كننده حرف مي زنند تا خودشان. بازديد كننده را با حرف اضافه خسته نكنيد. حقيقت اين است كه آن ها هيچ علاقه اي ندارند درباره خودتان يا انگيزه هاي شما بدانند. آن ها فقط به دنبال ديدن ويتريني كه براي آن ها ترتيب داده ايد هستند: آنچه مي تواني براي آن ها انجام بدهيد و زندگي شان را بهتر كنيد. يادتان نرود كه ما موجودات خودخواهي هستيم.

متناسب با موقعيت، از ويدئو استفاده مي كنند. صفحه فرود هاي حاوي ويدئو مي توانند براي محصولات با پيچيدگي بيشتر (كه نياز به توصيحات بيشتر دارند) فضاي بهتري فراهم كنند و در عين حال ميزان سرگرم كنندگي كار را هم براي بازديد كننده افزايش دهند.

پيشنهاد شگفت انگيزي دارند. ساده ترين راه براي داشتن تبديل در ابتداي اين مفهوم توضيح داده شده است، داشتن يك پيشنهاد، فوق العاده است. اطمينان حاصل كنيد كه محصول شما به اندازه كافي اغوا كننده است. توضيح دهيد كه چرا پيشنهاد شما مي تركاند! و بهتر است كه از آن بازديد كنند.

در يك نگاه همه حرفشان فهميده مي شود. اينكه بازديد كننده بتواند عصاره پيشنهاد شما را با يك نگاه به صفحه فرود دريافت كند يك امر حياتي است. تخمين زده مي شود كه شما تقريباً 8 ثانيه براي قانع كردن بازديد كننده به ماندن در صفحه تان فرصت داريد. پس پيشنهادهاي ارزشمند بايد سريع الانتقال و قانع كننده باشند. هنگام ساخت صفحه فرود، با هايلات كردن نكات در تيتر اصلي و بولد كردن آن ها در تيترهاي فرعي به تحقق اين هدف كمك كنيد. براي طبقه بندي اطلاعات بسته به اهميت شان، از تنوع رنگ و فونت به طور متناسب استفاده كنيد. همان گونه كه جاكوب نيلسن اشاره كرده است، بازديد كننده هاي صفحه فرود، حيوانات وحشي و عصبي هستند كه يك غداي سريع و آماده مي خواهند! پس سريع به آن ها غدا بدهيد.

شامل تصويرهاي با كيفيت و مرتبط هستند. تصاوير روشن و چشم نواز مي توانند صفحه فرودتان را جذاب تر كنند و تجربه بهتري را براي بازديد كننده به همراه داشته باشند. از راهنماهاي تصويري براي سرنخ دادن به مخاطب استفاده كنيد تا بهتر متوجه شوند كه قدم بعدي چيست. مي توانيد به راحتي از پيكان ها جهت راهنمايي تصويري مخاطب استفاده كنيد. مي توانيد كارهاي زيركانه بيشتري هم بكنيد. مثلاً در نقطه كانوني صفحه (مركز توجه صفحه) از دكمه هاي رنگي استفاده كنيد.

زيبا به نظر مي رسند و اصيل عمل مي كنند. ظاهرِ كار ممكن است همه چيز نباشد، اما بر روي همه چيز اثر مي گذارد. چرا يك مرد جذاب مي تواند باعث جلب توجه خانم ها بشود در حالي كه يه مرد كم تر جذاب با استفاده از همان حرف ها (كه مرد جذاب تر مي زند) نهايتاً مي تواند يك مردِ نخواستني را جذب كند؟؟!! حقيقت اين است كه با وجود همه آموزش هايي كه در مدرسه مي بينيم، ظاهر روي قضاوت ما تاثير مي گذارد. صفحه فرود شما نبايد حس بدي در مخاطب ايجاد كند. برعكس بايد اصيل و جذاب باشد.

حرفشان با متن تبليغتاتي شان همراستاست. صفحه فرودهاي عالي معمولاً از همان كليدواژه هايي استفاده مي كنند كه در متن اوليه قابل كليك در صفحه اول گوگل (كه پس از آن وارد صفحه فرود مي شوند) بوده است. ارتباط اين دو (متن اوليه و صفحه فرود) بايد واضح باشد و اين به بازديدكننده حس اطميناني مي دهد كه جاي درستي آمده است. اگر تبليغتان درباره “كيسه خواب” است، بازديد كننده را در صفحه فرود با ” چادر مسافرتي” مواجه نكنيد. همچنين آن ها را به يك صفحه با فرم خيلي عمومي و كلي نفرستيد كه دوباره در آن بايد درباره محصول جستجو كنند.

فقط آنچه نياز دارند را مي پرسند. هرچه بيشتر از بازديد كننده ها بخواهيد كه اطلاعات بيشتري به شما بدهند (از طريق نوشتن اطلاعات در مكان هايي كه مشخص كرده ايد)، احتمال اينكه آن ها جذب شوند كمتر خواهد بود. اگر هدف شما در صفحه فرود اين است كه مخاطب بايد يك فرمِ اطلاعات را برايتان تكميل كند، سعي كنيد به كمترين اطلاعات قانع باشيد. هميشه اين فرصت هست كه درخواست اطلاعات بيشتري در صفحه قدرداني (thank you page) بكنيد. درحالي كه بسياري از بازديدكنندگان مشكلي با اينكه نام و ايميل خود را بنويسند ندارند، خواستن اطلاعاتي مانند تاريخ تولد و شماره تلفن مي تواند حسابي به ميزان موفقيت صفحه فرودتان آسيب بزند (تا 50 درصد). بر حسب تجربه، نبايد بيش از 7 فيلد براي پر كردن و گرفتن اطلاعات قرار دهيد.

از قدرت رنگ ها استفاده مي كنند. اگر با هر دانشجوي هنر حرف بزنيد، مي توانند به شما بگويند كه تاثير رنگ بر قضاوت و دريافت انسان تا چه اندازه مهم است. پيكاسو هيچ وقت از رنگ آبي (كه رنگ سردي است) براي تمام نقاشي اش استفاده نمي كرد چرا كه يك آدم دلخوش بود.

كتاب هاي طراحي داخلي معمولاً پيشنهاد مي دهند كه از رنگ هاي مختلفي براي قسمت هاي مختلف خانه استفاده كنيد. مثلاً از قرمز براي ايجاد انرژي و در محل غداخوري تا روحيه صحبت و ارتباط را تقويت يا از زرد براي آشپزخانه كه حس آرامش را منتقل كنيد. از تئوري رنگ ها مي توانيد براي طراحي سايت هم استفاده كنيد. برخي بازارياب ها ادعا مي كنند كه استفاده از دكمه هاي به رنگ قرمز يا سبز مي تواند در ميزان افزايش موفقيت صفحه فرود تاثير گذار باشد (تعداد بيشتري از بازديد كننده ها عمل مورد نظر شما را انجام مي دهند). هم چنين دقت كنيد كه رنگ دكمه هاي كليك بايد با رنگ پس زمينه صفحه در تضاد باشند تا كاملاً به چشم بيايند. پاول اولسلاگر يك راهنماي بسيار خوب براي طراحي دكمه ها دارد كه توصيه مي كنيم آن را نگاهي بيندازيد. انواع رنگ ها را در انواع اندازه ها براي قسمت هاي مختلف صفحه بيازماييد تا ببينيد هركدام چه نتيجه اي دارند.

دكمه به اشتراك گذاري مشخص و قابل كليك دارند. خيلي از مردم علاقه دارند تا چيزي را كه همان لحظه خريده اند يا تازه كشف كرده اند و برايشان جالب است با ديگران به اشتراك بگذارند. اضافه كردن دكمه هاي اشتراك گذاري شانش شما را براي ديده شدن از طريق شبكه هاي اجتماعي افزايش مي هد. صفحه فرود عالي تعداد قابل توجهي از اين دكمه ها قرار مي دهد. همچنين هوشمندانه است كه در صفحه قدرداني اين دكمه ها را هم قرار دهيد، چرا كه بازديدكننده ها وقتي عمل مطلوب شما را انجام داده اند و به صفحه قدرداني آمده  اند، احتمالاً بيشتر متمايل هستند كه آن را با ديگران با اشتراك بگذارند. نشان دادن تعداد لايك ها، فالوورها و كساني كه پيشنهادتان را با ديگران به اشتراك گذاشته اند، مثل يك تقديرنامه از خدمات شما عمل مي كند.

نظرات را به نمايش مي گذارند. Word-of-mouth هميشه يك روش عالي براي موفقيت بوده و خواهد بود. (توضيح: اصطلاح مذكور يك نوع روش در بازاريابي هاي سنتي است، در اين روش رضايت ساير مشتري ها از عمكرد كسب و كارتان را به ديگران نشان مي دهيد تا با اعتماد بيشتري از شما خريد كنند). شكل مجازي اين روش همان لايك ها و ديدگاه ها است. اگر كسب و كارتان از سوي مشتري ها تقدير شده است، آن ها را به نمايش بگذاريد.

نسخه موبايل هم دارند. داشتن يك سايت كه نسخه موبايل هم دارد مي تواند ميزان تبديل را دو برابر كند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل گسترش استفاده از گوشي هاي هوشمند، در خيلي از سايتها ورودي كاربران موبايلي بيشتر از دسكتاپ است.

صفحه قدرداني (Thank you Page) دارند. صفحه قدرداني يك راه عالي براي هدايت بازديد كننده ها به ساير قسمت هاي مرتبط با موضوع مورد تبليغ در وبسايت تان (كه ممكن است براي آن ها جالب باشد) است. قرار دادن اين قسمت در همان صفحه فرود مي تواند تاثير مخرب روي بازديد كننده داشته باشد. زماني كه عمل مطلوب شما اتفاق افتاد (مثلاً خريد انجام گرفت)، يك صفحه قدرداني بهترين راه براي پيشنهاد ساير محصولات شبيه، اطلاعات به درد بخور و يا لينك هاي مفيد مانند وبلاك شركتتان است.

نشانه هاي اعتماد آفرين را در معرض ديد قرار مي دهند. قرار دادن اين نشانه ها مانند لوگو شركت هاي محبوب يا شناخته شده اي كه با آن ها كار كرده ايد، جايزه هاي معتبري كه به دست آورده ايد، شركايتان يا اتحاديه هايي كه در آن ها عضو هستيد و يا داشتن نماد اعتماد الكترونيكي (كه ميتوانيد از سايت اينماد دريافت كنيد) به ايجاد حس اعتماد در ذهن بازديد كننده كمك مي كند. يك صفحه فرود عالي، سعي مي كند بهترين تاثير را روي بازديد كننده داشته باشد تا اطمينان حاصل شود كه آن ها مي توانند با اطمينان خاطر عمل مطلوبتان را انجام دهند.

مثل فِراري سريع هستند. سرعت مهم است. سرعت لود شدن صفحه فرود در ميزان نرخ فرار (bounce rate) از صفحه فرودتان تاثير گذار است (اگر لود شدن صفحه زياد طول بكشد، احتمالاً بازديد كننده از خير ديدن محتوا مي گذرد و عمل بازديد به طور  كامل اتفاق نمي افتد). يك صفحه فرود عالي مثل گلوله سريع است. افزايش سرعت سايت را بدون از دست دادن و كم كردن كيفيت تصاويرتان انجام دهيد. اين كار را مي توانيد با استفاده از ابزارهاي مرتبط با cache و وب هاست (web host) هاي سريع انجام دهيد.

تعداد زيادي A/B Testing را پشت سر گذاشته اند. A/B Testing يك روش كارايي سنجي است. مثلاً اگر دونسخه از يك وبسايت (نسخه A و B) را آزمايشي بالا بياوريد تا متوجه شويد كدام يك عملكرد بهتري دارند، از يك A/B Testing استفاده كرده ايد. اين روش را براي المان هاي مختلف موجود در صفحه فرودتان استفاده كنيد تا حالت مطلوب هر المان را پيدا كنيد. هميشه مواردي براي بهبود هستند. پس هرگز استفاده از A/B Testing را متوقف نكنيد.

با بازديد كننده ها مثل حيوانات وحشي برخورد كنيد، ديوانه وار به نظر مي رسد اما حقيقت است. بازديد كنندگان صفحه فرود موجودات عصباني هستند كه به دنبال يك وعده غذاي سريع و آماده اند. نكته كليدي اين است كه صفحه فرود به آساني و به سرعت قابل اسكن (گرفتن نكته اصلي) توسط بازديد كننده باشد، تيترهاي اصلي و فرعي داشته باشد، نكته هاي كاملاً مجزا داشته باشد و در نهايت از رنگ، فونت و چينش متناسب با اهميت براي اطلاعاتي كه ارايه مي دهد، استفاده كند.

رصد كننده ي نرخ تبديل شان فعال است. بايد بدانيد كه اين يكي از بهترين روش هايي است كه ما در نسخه جديدِ ارتقا دهنده صفحه (new Landing Page Grader) روي آن تاكيد داريم. اطمينان حاصل كنيد كه به طور مناسب درحال رصد كردن نرخ تبديل صفحه تان هستيد. در غير اين صورت ممكن است در حال هدر دادن شارژ اكانت ادوردز خود باشيد. (توضيح : همان طور كه بالاتر گفته شد، اين موضوعِ ميزان يا نرخ تبديل با توجه به تعريفش در واقع يك نشان از ميزان موفقيت شماست. چرا كه هر چه تعداد بيشتري از بازديد كننده ها را به مشتري يا دنبال كننده كسب و كارتان تبديل كنيد، موفق تر بوده ايد.)

آنچه تا به اينجا تقديم حضورتان شد، 25 نكته كليدي در طراحي صفحه فرود عالي بود. زماني كه سايت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد (با استفاده از تبليغات گوگل ادوردز و يا سئو) لازم است به آنها توجه بيشتري كنيد. يكي از شاخص هاي تبليغات گوگل، نمره كيفيت تبليغ است كه بستگي زيادي به طراحي وبسايت شما دارد. هر چه تبليغ شما نمره بالاتري داشته باشد (طراحي صفحه فرود عالي باشد)، هزينه تبليغات در گوگل كاهش ميابد

 

21 مثال از نمونه هاي صفحه فرود عالي

در اينجا تعدادي مثال را مرور مي كنيم تا بهتر متوجه شويد كه چه عواملي يك صفحه فرود را موفق مي سازند.

صفحه فرود سايت Short Stacks

اين مثال مربوط به Short Stacks، سايتي است كه به شركت ها كمك مي كند تا تبليغات شان را در فيسبوك مديريت كنند. نكات موجود در اين طراحي:

  • رنگ ها روشن و متناسب هستند.
  • صفحه تميز، خلوت و با حداقل نوشته است. در عين حال پيشنهادهاي اصلي اش را منتقل مي كند.
  • شامل ويدئو قابل كيلك براي توضيحات بيشتر است.

 

مثالي از صفحه فرود عالي

نكات اين طراحي :

  • المان هاي گرافيكي جذاب
  • Header ِ گوياست و با چند كلمه متوجه مي شويم كه Gift Rocket درباره چيست
  • اطلاعاتي كه با دايره هاي مشكي توپر كوچك (Bullet information) مشخص شده اند به راحتي مي توانند خوانده شوند.
  • دكمهِ عمل (Button CTA) واضح و قابل دسترس براي كليك
  • دكمه هاي به اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي تعبيه شده اند.
  • اطلاعات اضافي مي توانند با اسكرول كردن خوانده شوند.
  • نشانه هاي اعتمادآفرين و نظرات كاربران قابل ديدن است.

 

صفحه فرود عالي

 

طراحي صفحه فرود عالي سايت Kiss Metrics

Kiss Metrics يك صفحه فرود عالي براي كساني كه علاقه مند به بازاريابي هستند دارد. موارد قابل طرح در مورد اين طراحي :

  • تيتر واضح كه پيشنهاد اصلي (هدف صفحه) را توضيخ مي دهد.
  • طراحي كمينه گرا (ميني ماليستي) : فقط ايميل را مي خواهد.
  • دكمه هاي رنگانگ روشن
  • مجموعه اي از نشانه هاي اعتماد آفرين (برندها)

 

صفحه فرود سايت شبكه هاي اجتماعي

Social Sprout يكي ديگر از مثال هاي داراي صفحه فرود اثرگذار است. تعداد كمي المان دارد و همگي در خدمت هدفش هستند. از جمله:

  • تيتر قوي كه توضيح مي دهد كه Social Sprout چيست.
  • طراحي بصري جذاب كه جنبه هاي زيباشناسي كار را در كنار اسكرين شاتي از نرم افزار نشان مي دهد.
  • نظرات كاربران در قسمت سبز رنگ پايين قرار گرفته اند.
  • دكمه ورود trial در مركز صفحه است و كل صفحه را تحت تاثير قرار مي دهد. و يك جمله “به كارت اعتباري نياز نيست” در زير دكمه trial قرار داده شده است كه در حكم مشوق است.

 

سايت HootSuite

HootSuite  نرم افزار شبيه به Social Sprout است. اينجا هم يك صفحه فرود عالي با طراحي جذاب داريم كه با رويكرد متفاوتي (نسبت به مورد قبلي) طراحي شده است، زيرا:

  • تبليغ قابليت log-in شدن به HootSuite را با ديگر شبكه هاي امن نشان مي دهد كه به اين معني است كه بازديد كننده ها نيازي ندارند چندان اطلاعاتي از خود بنويسند (مثل وقتي با اكانت گوگل يا … ثبت نام مي كنيد).
  • اينكه نرم افزار براي شروع رايگان است، كاملاً برجسته شده است.
  • نشان هاي اعتماد آفرين و نظرات كاربران بسيار واضح درج شده اند.

 

رويكرد Pinterest متفاوت است. آن ها زمانِ زيادي براي آنكه بگويند چه كار مي كنند، نگذاشته اند. چرا كه فرض بر اين است كه اكثر مردم با Pinterest آشنا هستند يا درباره آن شنيده اند. در عوض يك گوشه ديگر از ارزشمندي هاي Pinterest را به نمايش گذاشته اند : با هربار مراجعه به سايت، هرچيزي كه شما را تحت تاثير قرار مي دهد، ذخيره كنيد. اين پيام دقيقاً زير تيتر اصلي قرار گرفته است. نكات اين طراحي :

  • راحتي شروع به كار. تنها بر روي يكي از دو دكمه كليك كنيد.
  • Pinterest اينكه ثبت نام در آن چقدر ساده است را برجسته كرده است: فقط 45 ثانيه طول مي كشد.
  • از حجم وسيع تعداد استفاده كنندگانش به عنوان يك عامل اعتماد آفرين استفاده كرده است: بيش از 25 ميليارد محتوا كه توسط كاربرانش در سايت قرار گرفته اند.

 

صفحه فرود عالي سايت

Airbnb يك سايت خدمات اجاره خانه و اتاق در تمام جهان است. نكات طراحي آن چيست؟

  • عكس هاي وسوسه كننده كه به سرعت مخاطب را به فكر سفر مي اندازد.
  • قسمت ورود اطلاعات بسيار كوتاه و ساده هستند كه به بازديد كننده اجازه مي دهد تا سريعاً مكان هايي را كه مي تواند از آن بازيد كند بيايد.
  • خلاصه بودن تمام اطلاعات و توضيحات در كنار قسمت جستجو براي مقصد (destination/check search). بنابراين بازديد كننده گيج يا خسته نخواهد شد.

 

Lyft يك رقيب Uber (يكي از تاكسي اينترنتي هاي بين المللي مشهور) است.

  • ويژگي ها و اعداد مهم در تيتر اصلي كه در جايي كه چشم بيشتر نگاه مي كند، قرار گرفته اند.
  • استفاده F-Pattern design به اين كه ببينده به سمت پايين صفحه هدايت شود كمك كرده است (در پايين صفحه عمل تبديل اتفاق مي افتد پس هدايت به آنجا مهم است). F-Pattern design به طور كلي يك استراتژي در طراحي است كه بر مبناي طبقه بندي بصري اطلاعات بر مبناي اهميت شان استوار است.
  • با نوشته هاي زياد بيننده را خسته نمي كند.
  • دكمهِ عمل (CTA button) با رنگ مشخص از پس زمينه جدا شده است.

 

صفحه فرود Constant Contact

Constant Contact يك نرم افزار جهت كمك به كسب و كارهاي كوچك در استفاده از ايميل هاي تبليغاتي است.

  • عمل تبديل به ساده ترين شكل ممكن مي تواند رخ بدهد. تنها چيزي كه از بازديد كننده مي خواهد يك آدرس ايميل است.
  • دكمه عمل به بازديد كننده اين اطمينان را مي دهد كه قرار نيست اين كار هيچ هزينه اي برايش داشته باشد.
  • اگر چه نوشته ها كم است، پيام خود را به خوبي و اغواگرانه به بازديد كننده مي رساند.

 

صفحه فرود سايت

LeanBox يك فروشنده يخچال هاي هوشمند است كه با استفاده از machine learning تعيين مي كند كه كارمندان (استفاده كنندگانش) هر كدام چه چيزي را بيشتر ترجيح مي دهند.

  • به شكلي موجز و مختصر در تيتر اصلي به يك نياز مشتري اشاره مي كند.
  • ويدئو انيميشن هاي كوتاهِ سايت به بازديد كننده اين امكان را مي دهند كه اطلاعات بيشتري به دست آروند.
  • نقل قول از يك روزنامه داخلي معتبر برايشان يك اعتبار اجتماعي مي آورد (در جهت جلب حس اعتماد).
  • فرم (سمت چپ) چندان طولاني نيست، پس احتمالاً بازديد كننده آن را تكميل مي كند.

 

صفحه فرود سايت

Wix يك سايت تامين كننده طراحي وبسايت آماده است.

  • تعداد بسيار كم نوشته ها، يافتن اينكه اين سايت چه كاري براي شما انجام مي دهد را براي بازديدكننده ساده مي كند.
  • بازديدكننده سايت ملزم به دادن هيچ نوع اطلاعاتي براي شروع به كار نيست.
  • دكمه عمل در مركز قرار داده شده و كاملاً جلب توجه مي كند.
  • صفحه فرود جايگذاري شده در داخل وبسايت، به بازديد كننده كمك مي كند تا آنچه را كه مي تواند بسازد تصور كند.

 

صفحه فرود سايت Blue Apron

Blue Apron يك سرويس اشتراك براي غداست كه مواد غذايي را درب خانه مشتري تحويل مي دهد.

  • تيتر به نياز مشتري كه كمبود زمان براي تهيه يك غذاي خوب است اشاره مي كند.
  • دكمه عمل يك تخفيف مشخص را وعده مي دهد.
  • تصاوير بشقاب ها در دو سمت دكمه عمل، براي بازديد كننده هوس انگيز است تا ترغيب شود و…
  • نيمه پاييني صفحه سادگي فرآيند كار را توضيح مي دهد.

 

صفحه فرود سايت

Flock يك اپليكيشن است كه ارتباط بين كامندان يك شركت را تسهيل مي كند.

  • تيتر اصلي به نياز مرتبط با اين app اشاره دارد: ارتباط متمركز و بهينه در محل كار…
  • تيتر فرعي قابليت هاي گوناگون app را برجسته مي كند.
  • با تنها يك قسمت براي گرفتن اطلاعات، عمل تبديل احتمالاً خيلي ساده اتفاق خواهد افتاد.

 

صفحه فرود سايت

Squarespace مانند Wix كار ارايه وبسايت آماده انجام مي دهد.

  • نوشته هاي كوتاه و صيقلي كه در جهت ايجاد يك تجربه بصري خوب براي بازديد كننده هستند.
  • نوشته هاي تيتر اصلي توانايي مجموعه را به رخ مي كشند.
  • بازديد كننده هاي سايت نياز ندارند هيچ اطلاعاتي براي شروع كار وارد كنند.
  • نمونه وبسايت جايگذاري شده بازديد كنندگان را دعوت مي كند تا فرصت هاي پيش رويشان را متصور شوند (ترغيب شوند براي خودشان سايت بسازند).

 

صفحه فرود سايت

Shopify يك نرم افزار فروش انلاين است كه به افراد و كسب و كارها كمك مي كند براي وبسايتشان يك فروشگاه آنلاين راه اندازي كنند.

  • تيتراصلي و فرعي موجز و دقيق هستند و كاملاً با نيت و هدف بازديد كننده ها همخواني دارند.
  • خلاقيت بصري دو مزيت ايجاد كرده اند: 1) كاربران Shopify چه قابليت هايي دارند و 2) فروشگاه هاي آنلاين Shopify در چه نسخه هايي قابل پياده سازي اند (موبايل، تبليت،…)
  • مدت زمان نسبتاً طولاني كه براي استفاده رايگان پيشنهاد مي دهد، اغوا كننده است.
  • تنها اطلاعات مورد نياز كه از كاربر مي گيرد يك آدرس ايميل است.

 

صفحه فرود سايت

Trendy Butler فروشگاه آنلاين لباس است كه با استفاده از الگوريتم هاي machine learning به كابرانش در زمينه انتخاب بهترين و متناسب ترين سِت لباس كمك مي كند.

  • تيتر اصلي مشخصاً يك پيشنهاد ويژه را برجسته مي كند.
  • طراحي F-Pattern چشمان بازديد كننده را به سمت دكمه عمل هدايت مي كند.
  • تيتر فرعي نيازي از مشتري كه در اين سايت برطرف مي شود را مورد تاكيد قرار مي دهد.
  • هيچ اطلاعاتي نياز نيست وارد كنيد تا كار را آغاز كنيد.

 

صفحه فرود سايت

Harry’s يك فروشگاه محصولات آرايشي-بهداشتي است كه محصولات مورد نياز مشرتيانش را درب منزل تحويل مي دهد.

  • تيتر اصلي در جهت ايجاد نياز در مشتري از طريق برانگيختن حس احترام است.
  • تيتر فرعي به مشتري در خصوص در دسترس بودن موارد مورد نياز آنها اطمينان مي دهد.
  • نوشته هاي كم اجازه مي دهد تا تصوير محصولات بيشتر به چشم بيايند.
  • امكان تبديل به راحتي فراهم است.

 

صفحه فرود سايت

Exact Data يك نرم افزار است كه براي نگه داري اطلاعات بازاريابي كسب و كارها يك فضا فراهم مي كند.

  • شمارش معكوس (روز شمار) براي رسيدن پايان مدت استفاده رايگان، حس نياز و ضرورت را در مشتري تحريك مي كند.
  • بيشترين و مهم ترين بخش از تيتر اصلي بازتاب دهنده همان چيزيست كه بازديد كننده در پي آن است.
  • تضاد شديد بين رنگ پس زمينه و دكمه عمل
  • فرم اطلاعات چندان مفصل نيست (كه يك مزيت است).

 

صفحه فرود سايت

Smart Sheet در زمينه افزايش بهره وري ازطريق استفاده از نرم افزارهايي براي زمان بندي و ايجاد جدول زماني، به افراد و كسب و كارها كمك مي كند.

  • تيتر اصلي بي درنگ به هدف اصلي بازديد كنندگان سايت اشاره مي كند.
  • تنها به يك آدرس ايميل براي استفاده از نسخه رايگان (trial) نياز داريد.
  • آمار مربوط به مشتري ها و لوگوها حس اعتمادي كه به نرم افزار وجود دارد را افزايش مي دهد.

 

صفحه فرود سايت

Bloomsy Box سرويس و فروشگاه خدمات گل و گياه و باغداري است كه گل هاي دست چين را درب منزل به مشتري ها تحويل مي دهد.

  • عكس زيباي پس زمينه حس خريد بازديد كننده را تشديد مي كند.
  • تيتر فرعي به يك راه حل دائمي براي نياز مشتري ارجاع مي دهد.
  • يك دكمه عمل (CTA button) اضافي تعبيه كرده است براي آن ها كه قصد خريد يك هديه دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.