چگونه در صفحه اول گوگل قراربگيريم؟
صفحه اول گوگل و قرار گرفتن هر وب سايتي در آن با استفاده از روش ها و تكنيك هايي ميسر مي شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به صاحبان مشاغل كوچك كمك مي كند تا مخاطبان بيشتري را به سمت خود جذب كنند كه ماحصل اين كار، افزايش ترافيك سايت، بهبود نرخ تبديل و در نهايت كسب درآمد بيشتر است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل همچنين به ايجاد آگاهي از برند براي كسب و كار شما كمك مي كند، زيرا كاربران موتور جستجو، احتمالا به سايتي اعتماد مي كنند كه در صفحه اول گوگل قرار دارد تا سايت هايي كه در صفحات بعدي قرار دارند.
7 تكنيك براي قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
1- روي سئو وب سايت خود تمركز كنيد
قبل از شروع كار بر روي محتواي وب سايت خود، بايد تمام ابزارهاي سئو را كه در بهينه سازي سايت، مورد استفاده قرار مي گيرد، به خوبي بشناسيد. در اين راه از ابزارهاي مختلف براي تحليل انواع كلمات كليدي استفاده كنيد، چرا كه اين ابزارها براي كمك به شما در يافتن بهترين كلمات كليدي براي ضربه زدن به مخاطب هدف كمك مي كنند. براي كمك به شما در ايجاد پست هاي وبلاگ، روي كلمات كليدي كه رقابتي كم، اما نرخ كليك بالايي دارند، متمركز شويد. با تمركز بر ارتقاء سايت خود و استفاده از استراتژي مناسب براي سئو مي توانيد در صفحه اول گوگل ظاهر شويد.
كلمات كليدي شما انتخاب مي كنيد بايد به عنوان، محتوا، توضيحات متا و تگ تصاوير شما نيز اضافه شود. اگر تصاوير را به محتواي خود اضافه مي كنيد، به ياد داشته باشيد كه كلمه كليدي اصلي خود را در برچسب عنوان تصوير و برچسب متن جايگزين قرار دهيد. ارتقاء وب سايت شما با استفاده از سئو، يكي از بهترين راه ها براي به دست آوردن ترافيك طبيعي و كسب رتبه بالاتر و در نهايت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.
2- بازاريابي رسانه هاي اجتماعي
دنياي رسانه هاي اجتماعي، بازاريابي اينترنتي را كاملا تغيير داده است. ايجاد يك حساب كاربري در رسانه هاي اجتماعي و تعامل با مشتريان، اغلب بهترين راه براي تبليغ يك وب سايت است. شما قادر خواهيد بود با مشتريان ارتباط برقرار كنيد و مي توانيد در نتيجه ارتباط خود با آنها، نتايج سريع و فوق العاده اي كسب كنيد. حساب هاي مختلف رسانه هاي اجتماعي بستري عالي براي مشاغل به منظور نمايش تبليغات تجاري به مخاطبان مي باشند.
ارتقاء وب سايت ها در حساب هاي رسانه هاي اجتماعي مي تواند شامل تصاوير برند شما باشد. براي به دست آوردن “لايك” و اطلاعات تماس با مشتري و ارائه مسابقات با ايجاد صفحات فرود اقدام كنيد. فيسبوك و توئيتر از اصلي ترين رسانه هاي اجتماعي مي باشند، اما پينترست و اينستاگرام نيز به عنوان راه هاي ديگر براي تبليغ يك وب سايت، بازخورد خوبي دارند.
3- ايندكس دستي صفحات
يك روش ساده براي قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، ايندكس دستي صفحات سايت شماست. ايندكس دستي مطالب در گوگل يكي از راه كارهايي است كه براي بهبود صفحات شما در موتور جستجو و تسريع ورود به سيستم سرچ كاربران گوگل الزامي است. امري كه امروزه هر شخصي كه يك وب سايت اينترنتي را مديريت مي كند بايد از آن آگاه و نحوه انجام آن را بلد باشد.
4- اثبات هويت برند
تصوير برند شما نشان مي دهد كه مردم چگونه شركت شما را مي شناسند. مدتي را صرف كنيد تا هويت برند خود را مشخص و تثبيت كنيد. به اندازه كافي قانع كننده باشيد تا توجه مردم را جلب كنيد. براي حساب ايميل، پيام هاي متني و انجمن هايي كه URL وب سايت شما را شامل مي شود، امضايي داشته باشيد. اين يك روش عالي براي شناخت افراد از برند شما است و باعث مي شود افراد بر روي URL شما كليك كنند. اگر تصميم داريد URL خود را به پيام رساني متني و ساير گزينه هاي تبليغات موبايل اضافه كنيد، داشتن يك وب سايت بهينه براي تلفن همراه بسيار مهم است.
5- بك لينك متقابل
يكي از راه هاي قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ارائه لينك وب سايت هاي ديگر به سايت شما است. اگر مي خواهيد تبليغ كنيد، گزينه هاي پيش روي شما براي ايجاد بك لينك، شامل موارد زير است: وبلاگ مهمان، شركت در انجمن، تبادل لينك و مقالات خبري. تبادل پيوند سايت خود را با سايت هاي با رده پايين و كم كيفيت آغاز نكنيد. موتورهاي جستجو مي خواهند وب سايت شما از سايت هايي كه داراي رتبه بالاتر هستند، ورودي بگيرند، و در ازاي آن به شما پاداش مي دهند. روي ايجاد پيوندهايي متمركز شويد كه براي خوانندگان مرتبط باشد و از كلمات كليدي يا عباراتي با كيفيت براي به دست آوردن پيوند استفاده كنيد. پيوندهاي ورودي بخش مهمي از دنياي سئو هستند، اما بايد در نحوه ايجاد آنها دقت كنيد. آهسته و پيوسته اين كار را انجام دهيد.
6- محتواي باكيفيت توليد كنيد
موتور جستجوي Google محتواي شما را بر اساس طيف وسيعي از سيگنال هاي مختلف كه شامل موارد زير مي شود مورد بررسي قرار مي دهد:
- طول محتوا
- موضوع محتوا
- توزيع كليد واژه
- لينك هاي دروني و بيروني
- آنكرتكست ها
راه صحيح براي نوشتن محتواي با كيفيت اين است كه اطمينان حاصل كنيد كه متناسب با عنوان اصلي محتواي شما طولاني، مرتبط و داراي منبع معتبر باشد. شما بايد هر زمان كه مطالبي را ايجاد مي كنيد از قبل برنامه ريزي كنيد تا مطمئن شويد كه اطلاعات كافي براي پر كردن 2 الي 4 هزار كلمه با اطلاعات ارزشمند داريد. يك محتواي با كيفيت مي تواند يك محرك براي رشد يك صفحه، چندين صفحه يا يك وب سايت كامل باشد. با اين حال، حتي بهترين محتوا بين 2 تا 5 ماه براي بالغ شدن زمان نياز دارد. توليد محتواي باكيفيت يكي از مهترين پارامترها براي قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مي باشد.
7- تبليغات در گوگل
گوگل براي آن دسته از وب سايت هايي كه در صفحه اول گوگل حضور ندارند، ابزارهايي را ارائه كرده است كه با استفاده از آنها، وب سايت ها مي توانند ضعف سئوي سايت خود را جبران نموده و با پرداخت هزينه اندكي به گوگل، حضور موثري در صفحه اول گوگل داشته باشند و به جذب مشتري بپردازند. تبليغات در گوگل ادوردز و گوگل ادسنس بهترين نوع تبليغات درگوگل مي باشد.