رتبه الكسا چيست؟ بررسي معيارهاي رتبه بندي الكسا

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

رتبه الكسا چيست؟ بررسي معيارهاي رتبه بندي الكسا

۲ بازديد

رتبه الكسا شما تخميني از ميزان محبوبيت سايت شما  نسبت به ساير سايتها است. رتبه الكسا بيانگر اين است كه سايت شما در مقايسه با تمام سايت هاي ديگر، چه عملكردي داشته است. البته توجه داشته باشيد كه اين رتبه يك اندازه گيري نسبي است. رتبه سايت شما نه تنها به ترافيك سايت شما بستگي دارد بلكه به تغيير در ترافيك سايت هاي ديگر نيز بستگي دارد. سئو داخلي و سئو خارجي وهمچنين فرآيند بك لينك سازي طبيعي از جمله عوامل موثر بر ارتقاء رتبه الكسا وب سايت شماست. رتبه الكسا با استفاده از يك روش اختصاصي كه تركيبي از ترافيك سايت و درگيري بازديد كننده  هاي سايت شما در سه ماه گذشته مي باشد، محاسبه مي شود.

رتبه بندي الكسا

چگونه مي توانم رتبه الكسا سايت خود را را ​​بهبود ببخشم؟

ما مي دانيم كه اين معيار براي شما و تجارت شما چقدر مهم است. به عنوان يك معيار عمومي، تبليغ كنندگان وسرمايه گذاران به دنبال ارتقاء رتبه الكسا وب سايت خود هستند. اهميت اين رتبه بندي به گونه اي است كه از آن به عنوان روشي براي ارزيابي ارزش تجارت شما استفاده مي شود. به همين دليل، پيشرفت در رتبه الكسا شما مي تواند تأثير واقعي در وضعيت تجارت و كسب درآمد شما داشته باشد. اما قبل از اينكه به اين موضوع بپردازيم كه چگونه مي توانيد رتبه الكسا سايت خود را بهبود ببخشيد، بايد گامي به عقب برداريم و ابتدا درك كاملي از نحوه عملكرد و رتبه بندي الكسا به دست آوريم تا بتوانيم بهتر عمل كنيم.

 

الكسا چگونه داده هاي خود را دريافت مي كند؟

الكسا داراي يك پنل داده ترافيك وسيع است كه متشكل از ميليون ها نفر در سراسر جهان است. براساس داده هاي اين پنل، الكسا تعداد بازديد كنندگان همه سايت هاي اينترنتي را تخمين مي زند. اين يك محاسبه پيچيده است كه شامل تصحيح تعصبات و همچنين شناسايي ترافيك ارگانيك وحذف  ترافيك جعلي يا هرزنامه است.

 

رتبه الكسا چگونه محاسبه مي شود؟

رتبه الكسا به اين صورت محاسبه مي شود كه الكسا روزانه از تمامي سايت ها بازديد مي كند و در طي 3 ماه گذشته ميانگين تعداد بازديد كنندگان روزانه و  تعداد بازديد از هر صفحه سايت شما را تخمين مي زند. سايتي كه بيشترين تركيب بازديد از سمت بازديد كنندگان و بازديد از هر صفحه منحصر به فرد را در طي 3 ماه گذشته داشته باشد، در رتبه شماره يك قرار مي گيرد. سايت هايي با كمترين امتياز در رتبه اي حدود 30 ميليون قرار مي گيرد. اگر هيچ كس در طي 3 ماه گذشته از سايتي شما بازديد نكرده باشد، هيچ رتبه اي براي  سايت شما وجود ندارد.

 

چگونه تعداد بازديد كنندگان يك سايت در رتبه الكسا تأثير مي گذارد؟

اگر تعداد بازديد كنندگان يك سايت را در مقابل رتبه بندي الكسا ترسيم كنيد، مي توانيد به رابطه مستقيم اين دو پارامتر باهم پي ببريد. به گونه اي كه به نظر مي رسد، سايتي كه بازديد كنندگان بيشتري دارد از رتبه الكسا بالاتري نيز برخوردار است.

براي به دست آوردن رتبه دقيق الكسا سايت خود مي توانيد معيارهاي سايت خود را در الكسا تأييد كنيد. سايتهاي داراي معيارهاي معتبر، معيارهاي خود را به جاي اينكه بر اساس اطلاعات پانل داده الكسا بررسي كنند مستقيماً توسط خود الكسا اندازه گيري مي كنند. تأييد معيارهاي سايت شما، در الكسا سبب مي شود كه الكسا رتبه دقيق تري را از سايت شما ارائه  دهد. اما لزوماً رتبه بهتري براي شما ندارد.

الكسا رنكينگ

بهترين تاكتيك هاي بهبود رتبه الكسا

1- محتواي جذاب و مرتبط توليد كنيد

شما با توليد محتواي باكيفيت در واقع ارزش واقعي سايت خود را به مخاطبان خود را نشان مي دهيد. محتوايي كه از موضوع جستجوي كاربران دور است و مرتبط نيست، نمي تواند مخاطبان وفاداري براي شما بسازد. هنگامي كه خوانندگان شما منابع با ارزش و آموزنده اي را مي يابند، با آن درگير مي شوند و آن را در بين شبكه هاي اجتماعي خود به اشتراك مي گذارند و بازديدكنندگان جديدي را به سمت شما سرازير مي كنند كه به طور بالقوه به مشتري تبديل مي شوند. محتواي با كيفيت نيز توسط موتورهاي جستجوگر مانند گوگل پاداش مي گيرد، به اين دليل كه براي دستيابي سريعتر به جواب هاي بهتر براي كاربر، قدم هاي مفيدي برداشته شده است.

 

2- بك لينك هاي معتبر

براي پيوند دادن به وب سايت خود، سايتهاي مرتبط بيشتري را پيدا كنيد. اين تاكتيك به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا وب سايت شما را بهتر بشناسند. اين قضيه كه سايت هاي معتبر و مرتبط ديگري به سايت شما لينك بدهند، باعث مي شود كه اعتماد مخاطبان به سايت شما افزايش يافته و كيفيت سايت شما بالاتر رود. به عبارت ديگر، پيوندهاي معتبر ورودي (از سايتهايي كه عملكرد خوبي دارند) اعتبار ويژه اي به سايت شما مي دهد. اين تاكتيك بايد همراه با توليد محتواي جذاب و يونيك ارائه شود تا بازديد كنندگان را به سمت سايت شما هدايت  كند.

 

3- لينك سازي داخلي

پيوندهاي داخلي، لينك هايي هستند كه از يك صفحه به صفحه ديگر در سايت شما مرتبط مي شوند. اين لينك ها فوق العاده مفيد هستند زيرا آنها بازديد كنندگان وب سايت شما را به سمت مطالب مرتبط با سليقه آنها راهنمايي مي كنند. و آنها را درگير مطالب مرتبط و مرتبط تر مي كنند. اين لينك هاي دروني هستند كه در موتور جستجو در زير لينك صفحه اصلي شما ظاهر مي شوند و از اهميت بالايي برخوردار هستند.

در كل، هر دو لينك داخلي و خارجي به موتورهاي جستجوگر كمك مي كنند تا محتواي سايت شما را بهتر درك كنند و تعيين كنند كه اين محتوا چقدر براي بازديد كنندگان ارزش دارد. شما بايد از لينك هاي دروني مناسب با بهره گيري از يك آنكرتكست اصولي استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه لينك سازي بيش از حد مي تواند اعتبار يا خوانايي سايت شما را كاهش دهد و ممكن است توسط موتورهاي جستجو جريمه شويد.

لينك سازي داخلي

4- انتخاب كلمات كليدي مناسب

كلمات كليدي مناسب موضوع محتواي خود را پيدا كنيد. كلمات كليدي را كه ترافيك را به سمت رقباي شما روانه مي كند، شناسايي كنيد و سايت خود را براي آنها بهينه  كنيد. با انجام تحقيقات در مورد كلمه كليدي مي توانيد درك كنيد كه مخاطبان شما به دنبال چه چيزي هستند و چگونه مي توان آنها را راضي كرد. به نوعي، تحقيقات كلمات كليدي اهميت قائل شدن براي مخاطبا شماست و پاسخگويي به خواسته ها و نيازهاي آنهاست.

 

5- تحليل رقبا

به استراتژي بازاريابي رقباي خود پي ببريد و بدانيد چه عواملي در موفقيت آنها موثر است. دلايل مختلفي براي اثبات اهميت رقابت شما وجود دارد، اما به طور خلاصه آناليز رقبا و رقابت با آنها مي تواند موجب پيشرفت وب سايت شما در رتبه بندي الكسا شود.

تحليل سايت خود را در متن داستان قرار دهيد. چرا كه، درك واضح تري از معيارهاي مهم بهينه سازي سايت خود به دست مي آوريد. شناسايي اينكه چه استراتژي هايي را براي كسب و كار شما مفيد تر است و بهتر جواب مي دهد، به شما اين امكان را خواهد داد تا راه پيشرفت خود را شناخته  و اجرا كنيد. همه اين زوايا به اطلاع شما در مورد استراتژي كلي شما كمك مي كند و به شما اين امكان را مي دهد تا تصميم گيري در مورد كسب و كار خود را با دقت نظر بيشتري انجام دهيد و درصد موفقيت خود را افزايش دهيد.

 

6- استفاده از ابزار تجزيه و تحليل سئو

سئو يك استراتژي بسيار مهم است كه ارزش وقت گذاشتن و توجه شما را دارد. اما سئو فقط مربوط به بهبود رتبه الكسا و افزايش ترافيك وب سايت شما نيست. سئو باعث درك بهتر مخاطبان و مشتريان سايت شما مي شود و تجربه كاربري خوبي را براي آنها رقم مي زند. منابع بي شماري براي يادگيري درباره سئو وجود دارد، اما استفاده از ابزارهاي سئو و تسلط بر آنها يكي از مهمترين قسمت هاي سئو وب سايت شما مي باشد. ابزارهايي كه خدماتي نظير؛ تحقيق در مورد كلمات كليدي، تجزيه و تحليل رقبا، بهينه سازي تصاوير و.. را به شما ارائه مي دهند.

 نمونه اي از مهمترين ابزارهاي سئو عبارتند از:

گوگل ترندز

پاسخ سوالات رايج درباره رتبه بندي الكسا

 

پنل داده الكسا چيست؟

پاسخ: پنل داده الكسا نمونه اي از ترافيك جهاني اينترنت است كه براي محاسبه رتبه هاي الكسا و برآورد معيارهاي الكسا مورد استفاده قرار مي گيرد. اين پنل شامل ميليون ها كاربر اينترنتي است كه از ده ها مرورگر مختلف استفاده مي كنند.

 

آيا الكسا به طور مستقيم ترافيك يك وب سايت را اندازه گيري مي كند؟

پاسخ: بله، الكسا ترافيك هر وب سايت را به طور مستقيم  محاسبه  واندازه گيري مي كند.

 

رتبه هاي الكسا براي هر سايت چگونه تعيين مي شود؟

پاسخ: تخمين و رتبه بندي ترافيك هر وب سايت، مبتني بر مرور ترافيك سه ماهه گذشته آن وب سايت توسط الكسا مي باشد. اين رتبه بندي با استفاده از يك متدولوژي اختصاصي كه تركيبي از ميانگين بازديدكنندگان كلي يك سايت و بازديد كنندگان منحصر به فرد يك صفحه در طي 3 ماه گذشته، محاسبه مي شود. سايتي كه بيشترين تركيب بازديدكنندگان و بازديدهاي منحصر به فرد را دارد، در رتبه اول الكسا قرار مي گيرد.

معيارهاي الكسا

الكسا چند وقت يك بار از سايت ما بازديد مي كند؟

پاسخ: اين بازديد به صورت روزانه توسط الكسا انجام مي شود.

 

آيا الكسا زير شاخه ها و زير دامنه ها را رتبه بندي مي كند؟

پاسخ: رتبه هاي ترافيك الكسا فقط براي دامنه هاي سطح بالا (به عنوان مثال، domain.com) ارائه مي شود. الكسا رتبه بندي جداگانه اي براي زيربخش ها در يك دامنه (به عنوان مثال domain.com/subpage) يا زير دامنه ها (subdomain.domain.com) ارائه نمي دهد.

 

اهميت بازديدكنندگان منحصر به فرد نسبت به بازديدكنندگان عادي چيست؟

پاسخ: بازديد كنندگان منحصر به فرد، بازديد كنندگاني هستند كه همه روزه از يك وب سايت و يا صفحه خاص بازديد مي كنند. به عبارت ديگر، اين بازديدكنندگان، افرادي هستند كه طي يك بازه زماني مشخص از سايت شما بازديد مي كنند و در واقع مخاطبان وفادار و جدي شما هستند. هرچقدر تعداد مخاطبان وفادار شما بيشتر باشد در رتبه بندي الكسا رتبه بهتري نصيب شما خواهد شد.

 

نماي صفحه چيست؟

پاسخ: هر زمان كه صفحه كامل وب سايت شما مشاهده يا تجديد شود، نماي صفحه شما ثبت مي شود. تعداد بازديدهاي صفحه، تعداد كل دفعاتي است كه صفحات وب سايت شما در دوره زماني انتخاب شده مشاهده يا تجديد مي شوند.

 

دليل مشاهده نوسانات در رتبه بندي هاي الكسا چيست؟

پاسخ: حقيقت اين است كه هيچ چيز در مورد تعيين رتبه ها تغيير نكرده است. با اين حال، اخيراً بعضي فاكتورها دچار تغيير شده اند. به همين دليل ممكن است شاهد تغييراتي در رتبه سايت خود باشيد. تغييرات در پنل داده به دليل تكامل مخاطبان اينترنت و همچنين پيشرفت هاي الكسا براي گرفتن اطلاعات جديد در زمينه ترافيك وب سايت شماست.

سايت الكسا

چرا ترافيك سايت من در حال بهبود است، اما رتبه الكسا من بدتر شده است؟

پاسخ: هر سيستم رتبه بندي كه رتبه شما در آن قرار مي گيرد به اين صورت است كه شما را با ديگران و رقبايتان مقايسه مي كند. به عبارت ديگر، رتبه بندي ترافيك الكسا، سايت شما را نسبت به ساير سايت هاي جهان رتبه بندي مي كند. و اين يك مقايسه منطقي و عادلانه مي باشد. ممكن است ترافيك وب سايت شما اندكي افزايش پيدا كرده باشد اما اگر رتبه الكسا شما دچار تنزل شده است مطمئن باشيد رقباي شما پيشرفت بيشتري از شما داشته اند.

 

آيا فاكتورهاي ديگري نيز وجود دارند كه مي توانند بر داده هاي من تأثير بگذارند؟

پاسخ: الكسا در تلاش است تا تخمين هاي بي طرفانه از ترافيك ورودي ارگانيك به هر وب سايت اينترنتي را محاسبه كند. قطعا اگر الكسا داده قابل تخمين معتبري نداشته باشد سعي مي كند رتبه اي براي سايت مورد نظر نمايش ندهد. به طور كلي رتبه بندي الكسا با ترافيك هر وب سايت رابطه مستقيم دارد. پس بايد به دنبال بهبود مواردي باشيد كه سبب افزايش ترافيك سايت شما خواهدشد.

 

آيا رتبه بندي الكسا بر حسب سليقه يا ديدگاه خاصي انجام مي شود؟

پاسخ: اصلا اينطور نيست. الكسا يك سرويس اندازه گيري بي طرف است. و بيش از 15 سال كار و برنامه ريزي مدون داشته است تا روش هاي خود را به طور كامل تنظيم كند و دقيق ترين معيارها و بينش ها را در اختيار مخاطبان وكاربران قراردهد تا بتوانند تصميمات تجاري آگاهانه تري بگيرند.

alexa rank

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.