تفاوت سئو و گوگل ادوردز

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

۱ بازديد

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

 

ادوردز و سئو يكي از اجزاي اصلي موتور جستجوگر (SEM) هستند و در رقابت بازاريابي ديجيتال يك ابزار ارزشمند محسوب مي شوند. موارد تفاوت سئو و گوگل ادوردز متعدد است و موقعيت ها و شرايطي وجود دارد كه شما بايد آنها را با هم و يا بصورت جداگانه (بسته به اهداف كسب و كار و بازاريابي خود) بكار ببريد كه در اين مقاله به آن اشاره مي شود.

گوگل ادوردز  چيست؟

اگر در دنياي بازاريابي ديجيتال تازه وارد هستيد، ممكن است عباراتي مانند PPC، ادوردز و شرايطي مانند CPC، پيشنهادات و كمپين ادوردز و… به گوشتان رسيده باشد. اينها همگي مربوط به پلتفرم تبليغات گوگل يا گوگل ادوردز هستند كه در اين پست همه چيز واضح و كامل توضيح داده مي شود.

گوگل ادوردز يك پلتفرم تبليغاتي متعلق به گوگل است كه تبليغ كنندگان مي توانند از آن براي قرار دادن تبليغات خود در صفحات نتايج جستجوي گوگل، ديگر محصولات گوگل (يوتيوب، جيميل و غيره) و گوگل ادسنس كه در آن هزاران وب سايت ديگر كه در برنامه ادوردز تحت عنوان ناشر شناخته مي شوند، استفاده كنند.

در ابتداي امر نياز به يك اكانت گوگل ادوردز است كه در آن تنظيمات تبليغ گوگل صورت گيرد. به عنوان تبليغ كننده، مي توانيد مشخص كنيد زماني كه كاربر گوگل روي تبليغات شما كليك كند (هزينه هر كليك يا CPC) يا هنگامي كه افراد آگهي شما را مشاهده كنند (CPM يا هزينه هر هزار impression) از شارژ اكانت گوگل ادوردز شما كسر شود. كل سيستم ادوردز به عنوان يك حراج بزرگ عمل مي كند كه در آن تبليغ كنندگان براي بدست آوردن رتبه هاي بالاتر گوگل و جايگاههاي تبليغاتي بالاتر رقابت مي كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با اكانت گوگل ادوردز مقاله گوگل ادوردز چيست را مطالعه نماييد.

سئو چيست؟

سئو يا بهينه سازي سايت براي موتور جستجو مجموعه عملياتي است كه براي به دست آوردن رتبه بندي بهتر در صفحات نتايج موتور جستجو گوگل، ياهو، بينگ و ديگر موتورهاي جستجو، انجام مي شود. براي رسيدن به اين هدف، بايد مطمئن شويد كه وب سايت شما نزديك به پارامترهاي مورد نظر گوگل يا ديگر جستجوگرها است.

در سالهاي قبل الگوريتمهاي گوگل مانند امروز تا اين حد پيشرفته نبودند و برخي از سايتها بدون در نظر گرفتن راحتي كاربران و كيفيت محتوا اقدام به انجام كارهايي ميكردند كه گوگل را به اشتباه بياندازند و رتبه سايت خود را افزايش دهند. اما بعد از گذشت زمان و اصلاح ساختار الگوريتمهاي سئوي گوگل، اين نقيصه به تدريج برطرف شده و امروزه وبسايتها راهي بجز درست كار كردن براي افزايش رتبه سايت خود ندارند.

اما ايده اصلي در اصول سئو اين است كه يك وب سايت سريع و كارآمد با محتواي منحصر به فرد داشته باشيد كه تجربه خوبي براي كاربر نهايي ارائه مي دهد. در واقع آن چيزي كه موتورهاي جستجو از يك سايت خوب توقع دارند اين است كه طراحي سايت را براي كاربر انجام دهند نه گوگل.

براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با سئو مقاله سئو چيست را مطالعه نماييد.

 

تفاوت جايگاه سئو و گوگگل ادوردز در صفحه اول گوگل

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

تفاوت سئو و گوگل ادوردز در چند مورد ارائه مي شود:

  • ادوردز براي سايت ها و وب سايت هاي گوگل است در حالي كه اصول سئو براي همه موتورهاي جستجو از جمله بينگ، ياهو و مخصوصاً گوگل قابل استفاده هستند.
  • ترافيك حاصل از ادوردز پرداختي است در حالي كه ترافيك سئو رايگان است.
  • تبليغات ادوردز در بالا و پايين نتايج جستجوي گوگل ظاهر مي شود و شما مي توانيد يكي از آن موقعيت هاي تبليغاتي را با پرداخت هزينه اي معقول دريافت كنيد، اما با سئو بايد كار بسيار سخت تر براي بدست آوردن يكي از موقعيت هاي بالا در نتايج جستجوي ارگانيك انجام دهيد.
  • ادوردز سريعتر از سئو است زيرا مي توانيد تقريبا بلافاصله كمپين هاي تبليغاتي را ايجاد كنيد و شروع به گرفتن ترافيك هدفمند كنيد. در حالي كه با استفاده از سئو براي رسيدن به رتبه بندي خوب شما زمان بيشتري نياز داريد (مخصوصا براي وب سايت هاي جديد).
  • با استفاده از ادوردز، بازدهي ROI را به راحتي محاسبه كنيد در حالي كه سئو با مشكل مواجه است زيرا عوامل متعددي وجود دارد كه ايفاي نقش مي كنند و مانند ادوردز نيست كه فقط صرف هزينه تبليغات و درآمد در آن تاثيرگذار باشد.
  • هنگامي كه كمپين هاي تبليغات ادوردز را متوقف مي كنيد، ترافيك شما بلافاصله متوقف مي شود، اما هنگامي كه شروع به گرفتن ترافيك طبيعي با استفاده از سئو مي كنيد، اين امر در بلند مدت ادامه خواهد يافت و به اين راحتي متوقف نمي شود.
  • با استفاده از ادوردز مي توانيد چند كلمه كليدي را در همان زمان هدف قرار دهيد، در حالي كه با سئو شما نهايت مي توانيد بر چند كلمه كليدي محدود (كه بهتر است محبوبترين كلمات باشند) تمركز كنيد.
  • با استفاده از ادوردز مي توانيد در ساير وب سايت هاي گوگل و وب سايت هايي كه از گوگل ادسنس استفاده مي كنند تبليغ كنيد اما نتايج جستجوگرها فقط براي صفحات نتايج جستجو است.

براي شما كدام بهتر است؟

اينكه براي كسب و كار شما كدام ابزار بهتر است يك سوال اساسي و گسترده است. بهتر است جواب اين سوال را به كمي بعد موكول كنيم.

شركت هاي جديد

شركت هاي جديد با ادوردز مي توانند شروع كنند.

فرض كنيد شركت شما در روزهاي ابتدايي شروع فعاليت خود است و تصميم داريد كه در طريق سئو اقدام به جذب مشتري كنيد. يعني سايت را طراحي كنيد و سپس روي آن بهينه سازي انجام دهيد، و بعد از مدتي سايت به صفحه اول گوگل رسيد، آنوقت جذب مشتري كم كم شروع شود. سوال مهمي كه اينجا مطرح مي شود اين است كه آيا در اين مدت شركت كار نكند و نيروها بيكار بنشينند؟ مسلماً خير. نبايد اين اتفاق بيافتد. بزرگترين تفاوت سئو و گوگل ادوردز اين است كه مي تواند سريعتر نتايج را توليد كند و در شروع فعاليت بهترين گزينه است.

ادوردز ايده آل براي راه اندازي و شركت هاي جديد است كه مي خواهند براي رسيدن به اهداف ترافيكي به سرعت به منظور فروش، پيدا كردن مشتريان جديد و يا حتي براي آزمايش محصولات، روش ها، اثربخشي وب سايت و هر جزء ديگر در روند فروش و يا بازاريابي خود.

شما بايد براي هر بازديدكننده اي كه از ادوردز دريافت مي كنيد پرداخت انجام دهيد و اين همان دليلي است كه برخي ادوردز را تبليغات كليكي گوگل مي نامند. اما اگر بازار شما به اندازه كافي سودآور باشد، مي توانيد سرمايه گذاري در آنرا را توجيه كنيد و اهداف كسب و كار خود را برآورده كنيد.

در صورتي كه عاقلانه و با دقت از ادوردز استفاده كنيد، به موفقيت ختم مي شود. شروع به خرج كردن پول در ادوردز بسيار آسان است و اگر ابزارهاي نظارتي و كنترل مناسب نداشته باشيد، و يا بسترهاي لازم براي ارائه خدمات و محصولات وجود نداشته باشد، به جاي سود زيان مالي نصيب شركت شما مي شود. آنچه كه من هميشه به مشتريانم در مورد ادوردز مي گويم اين است كه اگر شما از آن به درستي استفاده نكنيد، مانند بازي قمار در يك كازينو است.

شركت هاي قديمي

همانطور كه گفته شد براي شروع كسب و كار ادوردز بهتر است زيرا سريعتر است، اما اين دليل نمي شود كه در اين زمان روي سئوي سايت كار نكنيد. بايد با سئو، بازاريابي محتوا و رسانه هاي اجتماعي براي حصول بهترين نتايج كار كنيد. اين سه ابزار جزء ملزومات موفقيت شما در دراز مدت هستند. بازاريابي محتوا به شما در ايجاد محتواي مناسب و پرمخاطب كمك مي كند، سئو به شما كمك مي كند محتواي خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد و ترافيك طبيعي بيشتري كسب كنيد و با استفاده از رسانه هاي اجتماعي محتواي بهينه سازي شدهخود را به مخاطبان بيشتر نمايش دهيد. آيا نبايد همزمان از ادوردز و سئو استفاده كنيم؟

بعضي افراد معتقدند كه وقتي شما با سئو صفحه اول گوگل را بدست مي آوريد، ديگر لازم نيست كه از ادوردز استفاده كنيد، اما اين روش اشتباه است. حتي اگر رتبه بندي خوبي داشته باشيد، همچنان مي توانيد از ادوردز استفاده كنيد و براي كلمات كليدي مشابه كه ترافيك سئو دريافت مي كنيد از ادوردز بهره ببريد.

شما مي توانيد عملكرد كمپين هاي ادوردز خود را اندازه گيري كنيد و اگر سودآور باشند حتي مي توانيد بودجه روزانه آنها را براي جذب مشتري بيشتر افزايش دهيد.

با خواندن مطالب فوق به تفاوت سئو و گوگل ادوردز پي برديم. حال مي توان پاسخ اين سوال را داد: سئو بهتر است يا ادوردز؟

پاسخ ساده است، هر دو . ادوردز و سئو رقيب يكديگر نيستند، بلكه دو ابزار قدرتمند در انبار مهمات بازاريابي ديجيتال شما محسوب مي شوند. از ادوردز هنگامي كه مي خواهيد به سرعت ترافيك دريافت كنيد بهره ببريد، و از سئو زماني كه ميخواهيد به صورت طولاني مدت نتيجه بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.