بهترين روشهاي افزايش ترافيك سايت

مسترادز مجموعه اي فعال در زمينه تبليغات اينترنتي و طراحي سايت است. عمده خدمات ارائه شده توسط اين مؤسسه تبليغات در موتورهاي جستجو مانند گوگل، طراحي وبسايت و سئو است.

بهترين روشهاي افزايش ترافيك سايت

۱ بازديد

يافتن راه هاي جديد افزايش بازديد سايت براي هر كسب و كاري ضروري است. براي پيشرفت كسب و كارتان بايد پيوسته مشتريان جديد را به سايت خود روانه كنيد. اما توسعه استراتژي افزايش ترافيك سايت آسان نيست. دقيقا چگونه مي توان ترافيك سايت را افزايش داد ؟ بازديدكنندگان جديد سايت چه نوع محتوايي را ترجيح مي دهند؟ اين مقاله بهترين راه هاي تحقق اين اهداف را مشخص كرده و شما مي توانيد از اين راه ها براي پيشرفت كسب و كار خود استفاده كنيد.

چرا بازديد سايت مهم است

همه ما مي دانيم كه ترافيك سايت هدف نهايي نيست، اما يكي از مهم ترين راه هاي تحقق هدف است. مثلا هر جنبه اي از استراتژي بازاريابي ديجيتال با وب سايت آغاز مي شود. هنگامي كه ترافيك سايت شما مداوم باشد، مانند اين است كه تيمي از فروشندگان 24 ساعته و هفت روز هفته كار مي كنند.

بدون بازديد سايت، نمي توانيد ديگران را جذب سايت خود كرده و آنها را متقاعد كنيد كه مشتري شما شوند. در صورت عدم انجام بازديد از وبسايتتان كانالهاي فروش دچار مشكل خواهند شد.

رسيدن به بازديد بالاي وب سايت سخت است. در حقيقت، در آخرين گزارش بازاريابي نامحدود HubSpot ذكر شده است كه، 54 درصد از بازاريابها بازديد سايت را چالش اصلي خود ذكر كرده اند.

 آخرين گزارش بازاريابي نامحدود HubSpot

مشخص كردن اهداف براي افزايش بازديد سايت

مي دانيد كه افزايش ترافيك وب سايت خود يك چالش بزرگ است، اما چگونه با اين چالش مقابله مي كنيد؟

استراتژي هاي بازاريابي (در سازوكار SMART goals framework) عبارتند از:

  • مشخص – مسئول چه كسي است و وظيفه ي آنها چيست؟
  • قابل سنجش – آيا ارزش عددي آن مشخص است، مانند درصد افزايش؟
  • موافقت شده – آيا تمامي اعضاي تيم با پيگيري اهداف موافقند؟
  • واقع بينانه – آيا منابع لازم براي دستيابي به اهداف را داريد؟
  • به موقع – آيا يك جدول زمانبندي با برنامه هاي اصلي وجود دارد؟

به عنوان مثال، هدف بازاريابي براي شركت شما ممكن است به شرح زير باشد:

تيم بازاريابي ما تا سال آينده بازديد سايت سايت را با استفاده از وبلاگ ها، بهينه سازي موتور جستجو و تبليغات فيس بوك تا 30% افزايش خواهد داد. در اين برنامه مسئول، نحوه ي ارزيابي موفقيت، و بازه ي زماني مشخص است. اما چگونه مي دانيد افزايش 30 درصدي واقعي است؟ هيچ كس دوست ندارد شكست بخورد. چند راه براي بررسي انتظارات شما وجود دارد:

  1. حداقل يك سال تمام ارزيابي هاي بازديد سايت را بررسي كنيد. اگر وبسايت شما در يك سيستم مديريت محتوا مانند وردپرس ميزباني شده باشد، بررسي روند ترافيك سايت شما آسان است. در بعضي فصل ها كسب و كار خوب نيست اما بررسي داده هاي يك سال روند داده را به شما نشان خواهد داد. حتي اگر به داده هاي چند سال دسترسي داشته باشيد مي توانيد روند رشد ساليانه را بررسي كنيد. اگر ترافيك شما سالانه 10 درصد افزايش يابد، پس مي توان دريافت كه افزايش 30 درصدي سخت است اما غيرممكن نيست.
  2. منابع خود را در نظر بگيريد. اگر بازديد سايت شما با وبلاگ نويسي 10 درصد افزايش پيدا كند، بايد در تبليغات كليكي مانند تبليغات در گوگل سرمايه گذاري كنيد كه در اين صورت بازديد سايت تا ميزان مورد نظر افزايش پيدا مي كند. اگر شركت شما B2B (شركت به شركت) باشد، مي توانيد با تبليغات كليكي ترافيك را تا 2.5 درصد افزايش دهيدهزينه تبليغات گوگل بر اساس كلمات كليدي قيمت گذاري شده، پيشنهاد قيمت رقبا و نمره كيفيت تبليغ شماست. آژانس بازاريابي با تخصص افزايش تقاضا قادر به تعيين بودجه و انتظارات واقع بينانه براي ترافيك وب سايت براساس بودجه خواهد بود.
    صنعت را در نظر بگيريد. اگر شما فروشگاه اينترنتي بزرگي مثل نيچ ماركت را در دست داشته باشيد احتمالا وب سايت شما در ماه 3000 بازديد كننده دارد. با اين حال، اگر يك خرده فروش داخلي باشيد اين عدد بسيار پايين است. با توجه به تقاضا در صنعت و رقابت، ترافيك واقع بينانه را تعيين كنيد. ابزارهايي مانند Alexa و SEMrush  ترافيك سايت هاي رقيب را نشان مي دهند.

راهبرد بازاريابي مبتني بر هدف براي افزايش ترافيك سايت

هنگامي كه اهداف خود را مشخص كرديد استراتژيهاي متعدد بازاريابي به افزايش ترافيك وبسايت شما كمك مي كنند. سه ​​استراتژي زير احتمالا بيشترين تأثير را دارند:

روش افزايش ترافيك سايت

  • اجراي استراتژي سئو
  • استفاده از تبليغات پولي
  • بازاريابي ويدئويي (تصويري)

1- اجراي استراتژي سئو

هدف شما فقط افزايش ترافيك سايت نيست بلكه افزايش بازديد سايت با مشتريان بالقوه اي است كه در جستجوي خدمات و محصولات شما هستند. بهترين نشانه آن ترافيك ارگانيك است. يعني ترافيك از طريق جستجوي اينترنتي نه تبليغات در گوگل.

با توجه به اينكه 70-80 درصد از جستجوكنندگان فقط بر نتايج ارگانيك و طبيعي (نتايج سئو) تمركز مي كنند، طبق گفته MarTech، ترافيك ارگانيك بهترين فرصت براي افزايش ترافيك سايت است. استراتژي  سئو با درك نيازهاي مشتريان شما شروع مي شود كه احتمالا با آن آشنا هستيد، اما داده ها شما را شگفت زده مي كنند. به عنوان مثال، فرض كنيد نرم افزار حسابداري مي فروشيد. به گفته SEMrush، بسياري از افراد – بيش از 12،000 نفر در ماه اين نرم افزار را جستجو مي كنند، و احتمالا رتبه صفحه اول گوگل متعلق به شماست.

مشكل اين است كه صدها شركت ديگر نيز اين كار را انجام مي دهند.

اين يك كليدواژه بسيار رقابتي است، پس جايگاه شما در دنياي اينترنت چيست؟ شما بايد يك استراتژي سئو متمايز داشته و يك شبكه گسترده تر داشته باشيد. آيا نرم افزار حسابداري شما عمدتا براي كسب و كارهاي كوچك يا شركت هاي بزرگ است؟ آيا مبتني بر سيستم ابري است؟ آيا با الزامات جديد حسابداري FASB سازگار است؟

هنگامي كه كلمات كليدي بيشتري را شناسايي كرده ايد كه حجم بالايي داشته اما رقابت كمتري بين آنهاست، مي توانيد صفحات وب خود را براي آن كلمات كليدي بهينه سازي كرده و يك استراتژي بازاريابي محتوا در مورد آنها ايجاد كنيد. شما مي توانيد مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته و از فرصت هاي وبلاگ نويسي مهمان در بازاريابي ايميلي استفاده كنيد.

كار خود را با ايجاد صفحات پايه شروع كنيد. اين همان تاكتيكي است كه كارشناسان براي سازماندهي موضوعات اصلي كه مي خواهيد در جستجوها پيدا كنيد توصيه مي كنند. از اين صفحات براي شكل دهي رويكرد نوشتن پست هاي جديد وبلاگ و به روز رساني آن ها استفاده كنيد. مطمئن نتيجه مثبت خواهد بود.

پس از يك سال، به نتايج حدودي زير مي رسيد:

  • 152 درصد افزايش در ترافيك ارگانيك
  • 61 درصد افزايش در كلمات كليدي موجود در 10 صفحه اول گوگل
  • 126000 دلار افزايش در ارزش ترافيك ارگانيك (كه با معادل هزينه تبليغات گوگل براي آن كلمات كليدي محاسبه مي شود)
  • افزايش ترافيك سايت با ورودي ارگانيك

اين رويكرد بسيار موفق بوده است كه اكنون با اطمينان آن را به همكاران توصيه مي كنيم.

2- استفاده از تبليغات پولي

اگر وب سايت شما را يك خودرو تصور كنيم، يك استراتژي خوب سئو موتور آن خودرو محسوب مي شود. و همچنين صفحات وب سايت، صفحات لندينگ پيج و پست هاي وبلاگ، سوخت آن به حساب مي آيند. شما بايد دستگاه را با محتواي عالي (سوخت) حفظ كنيد. چراكه در غير اين صورت هيچ كس از سايت شما بازديد نخواهد كرد. با موتور و سوخت، ماشين شما را از نقطه A به نقطه B مي برد، سرعت آن بايد زياد باشد. اما اين كار محدوديت هاي خاص خود را دارد. تفاوت بين ماشين A-B و يك ماشين مسابقه اي با عملكرد بالا چيست؟ اسب بخار (وات)

سرمايه گذاري در تبليغات پولي همانند ارتقاء و تقويت موتور خودرو است. اين كار بازديد سايت را بسيار سريعتر از ترافيك ارگانيك بالا مي برد، به ويژه براي افرادي كه آماده خريد هستند. در واقع، تبديل ترافيك تبليغات كليكي گوگل 50 درصد بيشتر از ترافيك ارگانيك است و بر اساس گزارشات Clever Clicks شركت ها به طور متوسط ​​به ازاي هر دلار كه خرج گوگل ادوردز مي كنند 2 دلار كسب مي كنند.

تبليغات پولي فقط مربوط به تبليغات گوگل نيست. با كاهش اعضاي فيس بوك و تغيير ديگر رسانه هاي اجتماعي به مدلي كه به طور فزاينده “پولكي شده اند”، بهتر است كه پول خود را در استراتژي رسانه هاي اجتماعي هم سرمايه گذاري كنيد.

رپورتاژ آگهي و يا پرداخت هزينه براي اينكه محتواي سايت شما در ساير وبسايت هاي ترافيكي بالا مانند CNN (در ايران مثلا نمناك) ظاهر شود، يكي ديگر از راههاي افزايش ترافيك سايت است.

اجازه دهيد آمارهاي افزايش بازديد يك وب سايت را كه در يك سايت معتبر رپورتاژ آگهي منتشر كرده است طي يك دوره چهار ماهه را بخوانيم:

  • افزايش 1086 درصدي ترافيك وبلاگ
  • افزايش 71 درصدي مشتركين وبلاگ
  • افزايش 119 درصدي ترافيك وب سايت
  • بيش از 6000 بازديد بين دو پست وبلاگ
  • 35 كليك CTA

اين شركت براي پنج سال وبلاگ نويسي كرده است، اما هيچ يك از پست هاي وبلاگ بيش از 1000 بازديد نداشته است. با تبليغ چند پست از طريق رپورتاژ آگهي، ترافيك وبلاگ به شدت بالا رفت. اما تغيير فقط مختص ترافيك نبود. داده ها نشان دادند كه حدود 6 درصد از افرادي كه از وبلاگ بازديد كرده بودند، ديگر قسمت هاي وب سايت را نيز بازديد كردند. اين تغيير با توجه به اينكه ميانگين نرخ تبديل خريداران آنلاين در تمام صنايع كمتر از 3 درصد است، بسيار مهم است.

ميانگين نرخ تبديل خريداران آنلاين در تمام صنايع

3- از بازاريابي ويديويي استفاده كنيد

بسياري از خريداران ويديو را ترجيح مي دهند. تقريبا نيمي از ما در طول هفته يك ساعت يا بيشتر ويديو هاي فيس بوك و يوتيوب را تماشا مي كنيم كه در واقع احتمال خريد ما را بيشتر مي كنند.

در يك نظرسنجي كه توسط Animoto انجام شد، 64 درصد از مصرف كنندگان گفتند كه تماشاي يك ويديو بازاريابي در فيس بوك، در ماه گذشته بر تصميم خريد آنها اثر گذاشته است.

بازاريابي ويديويي تاثير قابل توجهي بر رتبه بندي موتور جستجوي شما خواهد داشت. سازنده ويديوي آنلاين، به نام موولي، متوجه شد كه احتمال اينكه وب سايت هايي با ويديو در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل ظاهر شوند 53 برابر است. اين كار يك اثر تركيبي دارد كه بازديد سايت شما را براي جستجوي اصطلاحات كليدي هر ماه و هر سال بيشتر مي كند.

نيازي نيست بازاريابي ويديويي پيچيده باشد. ويديو 5 ثانيه اي نيز تاثير زيادي خواهد داشت. به عنوان مثال با ايجاد يك ويديو كوتاه و ساده براي تبليغ ثبت نام پيش دبستاني براي يكي از مشتريان ، شاهد يك تفاوت بزرگ بوديم:

  • تاثير سه برابري در مقايسه با تبليغات استاتيك
  • افزايش 75 درصدي در ارسال ها
  • افزايش 400 درصدي سهام

صرف نظر از صنعت، واضح است كه ويديو ها به طور گسترده اي به اشتراك گذاشته شده و بازديد مي شوند. اگر از بازاريابي ويدئويي استفاده نمي كنيد، بدانيد كه يك فرصت طلايي براي افزايش ترافيك سايت، برندسازي و فروش زياد را از دست مي دهيد.

ادغام راهبردهاي بازاريابي مبتني بر هدف در بودجه

شما با تاثيرات استراتژي هاي بازاريابي بر افزايش بازديد سايت آشنا شديد و اكنون به نحوه ي اعمال اين استراتژي ها فكر كنيد و بودجه اي را به آنها اختصاص دهيد.

احتمالا بودجه بسياري از اين فعاليت ها را كنار گذاشته ايد، ممكن است فقط نياز به تخصيص مجدد برخي از هزينه ها داشته باشيد. به عنوان مثال، شايد در حال حاضر نويسنده اي داريد كه وبلاگ و رسانه هاي اجتماعي شما را مديريت مي كند. او با سئو آشناست، اما به دنبال اطلاعات براي نوشتن سرمقاله نيست. چند سال پيش، زماني كه وبلاگ خود را راه اندازي كرديد، متوجه افزايش ترافيك ارگانيك شديد، اما اكنون كاهش يافته است. براي جبران اين ركود، در تبليغات گوگل خيلي بيشتر سرمايه گذاري كرده ايد. آگهي ها به شناخت شما كمك مي كنند اما تبديلات مورد انتظار شما را انجام نمي دهند. شما همچنين قصد داريد فيلم هاي حرفه اي ايجاد كنيد، اما بيشتر كاركنان با تجربه از آيفون خود براي تصوير برداري استفاده مي كنند.

مي توانيد متخصص سئو، مدير تبليغات و فيلمبردار داخلي را استخدام كنيد و اميدوارم درآمد كافي براي پرداخت حقوق آنها كسب كنيد. يا مي توانيد با يك آژانس بازاريابي كار كنيد كه در هر سه زمينه تخصص دارد. آژانس مي تواند به سرعت روش هاي كارامد را بررسي كرده و در نتيجه شما مي توانيد روش ها را به آساني و بدون دردسر تغيير دهيد – براي مثال، هدايت برخي از هزينه هاي ادوردز براي بهبود سئو و ترافيك ارگانيك.

آنها همچنين استراتژي هاي بازاريابي مبتني بر هدف را كه در ديگر شركت ها موثر بوده اند معرفي مي كنند. اگر اهداف شما مشخص بوده و برنامه اي براي تحقق آنها داشته باشيد، نگران بودجه نخواهيد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.